جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
10 فیلم ایرانی در بارسلون اکران می‌شود

مادرید - ایرنا - 10 فیلم ایرانی در سینما جیرونا در شهر بارسلون اسپانیا از امروز (شنبه) سوم فوریه تا‌ هفتم آوریل (14 بهمن 1396 تا‌ 18 فروردین 1397) به نمایش در خواهند آمد.

این فیلمها که با همکاری رایزنی فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، بنیاد سینمایی فارابی و خانه آسیا به اکران در می آیند، سینما نیمکت اثر محمد رحمانیان، سارا و آیدا اثر مازیار میری، خانه ای در خیابان چهل و یکم اثر حمید رضا قربانی، - قشنگ و فرنگ اثر وحید موساییان، خواب آب اثر فرهاد مهران فر، تا آمدن احمد اثر صادق صادق دقیقی، امکان مینا اثر کمال تبریزی، ربوده شده اثر بیژن میرباقری، سیانور اثر بهروز شعیبی و حورا اثر غلامرضا ساغرچیان هستند.
خانه آسیا در مورد این 10 فیلم اشاره دارد: برنامه جدید سینمای ایران توسط نسل جدید فیلم سازانی تولید شده که در ایران آموزش دیده ا‌ند و سهمی که در سینمای ایران دارند، تعیین کننده است .
این مرکز فرهنگی‌ می افزاید: سینمای ایران، چه بخاطر روایت داستان و چه بخاطر روشی که برای روبرویی با زندگی‌ داخلی‌ و روزمره شخصیت های خود افزون بر زندگی‌ شخصی‌ یک جامعه که هیچوقت نمی‌ توانیم بشناسیم اما به ما خیلی‌ نزدیک است استفاده می کند، علاقه زیادی در بیننده برمی‌ انگیزد .
در آخرین دوره جشنواره فیلم آسیا در بارسلون که در نوامبر (آبان) گذشته برگزار شد، «حمید رضا قربانی» با فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم، برنده جایزه بهترین کارگردان در بخش پانوراما جشنواره شد و فیلم حورا اثر «غلامرضا ساغرچیان» نیز جایزه بهترین فیلمنامه را در بخش مدارس سینما بارسلون کسب کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!