پنجشنبه, ۰۹ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به قبرستان ریوکولتا آرژانتین می رویم به یکی از جاذبه های گردشگری بوینس آیرس و جاهای دیدنی بوینس آیرس. جاذبه گردشگری متفاوت اما محبوب. آرامگاه ها همیشه یادگاری از بزرگانی بودند که برای مردم آن شهر یا کشور، گرامی و عزیز بودند و همیشه یاد و خاطره شان را ارجمند و گرامی می داشتند. قبرستان ریوکولتا آرژانتین، آرامگاهی از مشاهیر بزرگ، هنرمندان، نویسندگان، قهرمانان، رییس جمهورها و دیکتاتورهایی بوده که روزگارانی برای مردم گران قدر و نجیب بودند. قبرستان ریکولتا بی پیرایه ولی شکوهمند مانند نگینی درخشان دربوینس آیرس آرژانتین می درخشد و رمز و رازهایی از افراد مشهور که با خود به زیر خاک برده اند در این قبرستان نمایان است. شنیدن داستان هایی غم انگیز و گاهی حیرت انگیز قطعا برای گردشگرانی که به این قبرستان سفر می کنند جذاب است. جالب است بدانیم تنها قبرستانی که تاریخ تولد بر روی قبرها حک نمی شود و تنها تاریخ مرگ است که نوشته شده، قبرستان ریکولتا آرژانتین است. نخستین آرامگاهی که جلب توجه می کند آرامگاه یکی از قدرتمندترین و دوست داشتنی ترین زنان در کشور آرژانتین "اوا پرون" بوده. این قبرستان حیرت انگیز یکی از  زیباترین جاذبه های گردشگری آرژانتین است که گردشگران زیادی هرساله برای بازدید از ان به به آرژانتین سفر می کنند. قبرستان ریوکولتا آرژانتین یکی از بهترین ها در سال 2011 به دنیا معرفی شد و در سال 2013 در لیست 10 آرامگاه برتر جهان قرار گرفت. باهمگردی برای معرفی بیشتر قبرستان ریوکولتا که یکی از جاذبه های گردشگری بوینس آیرس و جاهای دیدنی بوینس آیرس است، همراه باشید.
قبرستان ریوکولتا

قبرستان تاریخی ریوکولتا

سرنوشت این قبرستان که یکی از جاذبه های گردشگری بوینس آیرس و جاهای دیدنی بوینس آیرس است، به دست راهب هایی که به منطقه رکوله تا در بوینس آیرس آمدند تا صومعه ای در آنجا برای ادامه ی زندگی خود در سکوت و آرامش برپا کنند، رقم خورد. اما چندی نگذشت در سال 1822 باغ هایی که در اطراف این صومعه ساخته شده بود به قبرستان عمومی برای مردمان بوینس آیرس تبدیل شد. تاسیس و زمان ساخت قبرستان ریوکولتا آرژانتین به اوایل قرن 18 می رسد، دروازه های بزرگی به وسعت 5 هکتار شکوه و عظمتی به این قبرستان هدیه داده و از زیباترین جاذبه های گردشگری آرژانتین است. افتتاح این گورستان در 17 نوامبر به وسیله وزیر دولت برناردو ریواد اویا صورت گرفت و همچین در سال های نه چندان دور، خودش هم در این قبرستان به خاک سپرده شد. طرح و نقشه ی این قبرستان توسط فردی به نام پروسپرو کیتلین که از اهالی فرانسه بود به سبک نئو کلاسیک با الهام گرفتن از ستون های یونانی اجرا شد. ساخت این قبرستان در سال های 1880 تا 1930 میلادی به طول انجامیده که مواد اولیه آن را از پاریس و میلان به بوینس آیرس وارد می کردند. این آرامگاه به تقلید از سبک های معماری دکوآرت، نئوآرت، باروک و نئوگوتیک طراحی شده که ترکیبی زیبایی به وجود آورده و نمایی نیک منظر به گورستان بخشیده.قبرستان ریکولتا بوینس آیرس در سال 1881 برای آخرین بار به دست یک معمار ایتالیایی مورد بازسازی قرار گرفت که هم اکنون در لیست آثار ملی ثبت شده ی آرژانتین و جاذبه های گردشگری آرژانتین قرا گرفته که شبیه به یک شهر دلباز با خیابان ها و پیاده روهایی سر سبز می باشد و هم اکنون به چشم انتظار گردشگران پرانرژی و خوش ذوق نشسته.
قبرستان ریوکولتا

آرامگاه رافینا کامبرس

آرامگاه دختری که زنده به خاک سپرده شده و مادرش سالها چشم انتظار دخترِ نگون بختش نشست. سرنوشت رافینا دلخراش و ناراحت کننده است. دختری که به کما می رود و به اشتباه او را خاک می سپارند، چند روز بعد صدای فریاد او از درون قبر به گوش کارگران می رسد، تابوتش را باز می کنند و صحنه ای غم انگیز از رد انگشتانش را بر روی دیوارهای تابوت و صورتش می ببیند. در دهه 1900 میلادی مادرش آرامگاهی زیبا به سبک نئوآرت با سنگ مرمر برایش در قبرستان ریوکولتا بوینس آیرس می سازد. مقبره اش با گل رز حکاکی شده،  مادرش دستور به ساخت دیواره ای شیشه ای گرداگرد مقبره اش را می دهد که اگر دوباره زنده شد بتواند او را ببیند و از آن روز به بعد آرامگاه رافینای زیبا نمادی برای این قبرستان شد. مردم محلی بعد از سالیان طولانی هنوز سرنوشت غم انگیز دخترک زیبا را فراموش نکرده اند و گاهی به او سری می زنند و گلی برایش به هدیه می برند.
قبرستان ریکولتا پر است از رمز و رازهایی خاموشی که شاید با صاحبانش دفن شده. داستان جالبی از گورکن این قبرستان دیوید آلنو وجود دارد که بعد از سی سال تصمیم می گیرد، مجسمه ای به یادگار از خودش در این قبرستان برای آیندگان به یادگار بگذارد. اما او بعد از ساخت این مجسمه خود کشی می کند و بعد از آن سرنوشت شوم با این داستان غم انگیز سالهای طولانی در ذهن ها جاودانه شد.
آرامگاه رافینا کامبرس

آرامگاه اوا پرون

آرامگاه زنی که روزگارانی یکی از زنان بزرگ و همسر رییس جمهور آرژانتین خوان پرون بود. اویتا اگر می دانست سرنوشت شوم بعد از مرگ گریبان گیرش خواهد شد هیچ وقت تن به مردن نمی داد. اما این روزها آرامگاه اویتا از پربازدیدترین آرامگا ها در قبرستان ریکولتا می باشد. جسد همسر رییس جمهور بعد از مرگش برای جاودانگی مومیایی شد. ولی پس از سقوط حکومت و کودتای نظامیان حاکمان جدید برای سرنگونی این حکومت، جسدش را دزدیدند و داخلی ونی که در خیابان پارک شده بود، نگهداری می کردند. اما واتیکان با احترامی که برای خوان پرون و همسرش قائل بود او را با نام جعلی در میلان ایتالیا دوباره به خاک می سپارد. اما این جسد که به سرنوشت آوارگی محکوم شده بود دو سال بعد به مادرید منزل جدید رییس جمهور و همسرش خوان پرون باز می گردد و مجدد جسدش توسط همسر سومِ خوان پرون به آرژانتین آرامگاه خانوادگی اش بازگشت تا از آن محافظت شود و هم اکنون بعد از این همه آوارگی در آرامشی ابدی به سر می برد و یکی از پرطرفدارترین آرامگاه این قبرستان است که گردشگران زیادی را جذب می کند تا شاهد داستان غم انگیز اویتا بعد از مرگش باشند.
آرامگاه اوا پرون

آرامگاه خانوادگی پاژ

روزنامه نگاری که آرامگاهش به لیست آرامگاه های جاودانه ی قبرستان ریکولتا اضافه شد. آرامگاه روزنامه نگار آرژانتینی که یکی از ثروتمندان آن زمان بود و در ساختمانی مدرن و بزرگ به نام پلازا در سن مارتین زندگی می کرد. البته مقبره اش دست کمی از خانه ی مجللش ندارد. تزیینات با مجسمه هایی از فرشتگان که در پاریس ساخته شدند و نمایی سنگ مرمر سیاه که  جلوه ای خاص به این بنا بخشیده. یکی از آرامگاه های فوق العاده شگفت انگیز در این قبرستان است.

 

آرامگاه خانوادگی پاژ

 

(منبع: همگردی)

(کلمه بوینوس آیرس اصلاح می گردد به بوئنوس آیرس)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!