پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
گازتلوگاتکس یک جزیره کوچک در منطقه باسک اسپانیا است که توسط یک پل دست ساز به نزدیک ترین شهر متصل است.
پول‌نیوز - شاید کشور اسپانیا از جمله کشورهایی نباشد که از لحاظ پدیده های طبیعی مطرح باشد ، اکثر افراد این کشور را با سازه ها و معماری های خاصی که دارد نظیر کلیسای ساگرادا فامیلی یا سواحل بکرش می شناسند. اما در این کشور همچنان پدیده های طبیعی وجود دارد که از نظر بسیاری از افراد و گردشگران پنهان مانده اند.

7 جاذبه طبیعی خارق العاده در اسپانیا (عکس)

جزیره گازتلوگاتکس ( Gazetugatxe)
گازتلوگاتکس یک جزیره کوچک در منطقه باسک اسپانیا است که توسط یک پل دست ساز به نزدیک ترین شهر متصل است. در این جزیره سنگی یک ساختمان دور افتاده نیز وجود دارد که مربوط به قرن دهم است.

7 جاذبه طبیعی خارق العاده در اسپانیا (عکس)

پارک طبیعی سومیدو (Somiedo Natural Park )
این پارک در میان کوههای کانتابریان در شمال اسپانیا واقع شده است. وسعت این پارک طبیعی 39164 هکتار است و در آن دریاچه های زیبا و آرامی وجود دارد.

7 جاذبه طبیعی خارق العاده در اسپانیا (عکس)

پارک طبیعی Cabo de Gata-Nijar
این پارک ملی در جنوب شرقی اسپانیا قرار دارد و بزرگترین ساحل محافظت شده آندلس است. پارک ملی Cabo de Gata Nijar در نزدیکی شهر آلمریا قرار دارد. این منطقه بزرگترین منطقه حفظ منابع آبی-خاکی اروپایی واقع در غرب دریای مدیترانه است که در اصل یک منطقه آتشفشانی بوده و فضای دور قله Cabo de Gata را شامل می شده است.

معدن لاس مدولاس ( Las Medulas )
لاس مدولاس یک محوطه تاریخی در شمال غربی اسپانیا است که در زمان امپراطوری روم ، معدن طلا بوده است و رومیان بوسیله انرژی هیدرولیک ، طلا استخراخ می کردند. امروزه این معدن که متروکه باقی مانده است در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک طبیعی لاگونا دو رویدرا (Lagunas de Ruidera Natural Park )
این پارک طبیعی در نزدیکی شهر لا مانچا اسپانیا واقع شده است که در آن 15 دریاچه کوچک وجود دارد. این پارک را با نام " آینه لامانچا" نیز می شناسند. دریاچه های موجود در این پارک را حتی پیش از اینکه ببینید احساس خواهید کرد چرا که برای رسیدن به آنها از خشک ترین نقاط اسپانیا عبور کرده اید.

دره ایست در میان کوههای کانتابریا که دارای طبیعتی بی نظیر و زیباست. برای تماشای این طبیعت خارق العاده از تله کابین استفاده می شود که به آرامی از میان این دره ها گذر کرده و چشم اندازی خارق العاده را به نمایش می گذارد. در بالاترین نقطه ای که تله کابین در آنجا توقف می کند یک سکویی برای تماشای چشم انداز پانورامیک این کوهستان و دره وجود دارد.

به معنای "ساحل کلیساها " ، این ساحل بخاطر وجود صخره های که حفره هایی قوس دار ، همانند طاق کلیسا ها ، دارند به این نام شهرت پیدا کرده اند. این ساحل خارق العاده در شهر ریبادئو ( Ribadeo ) در شمال اسپانیا قرار دارد.
 
(منبع: پایگاه خبری تحلیلی پول نیوز)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!