پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

غذاهای اسپانیایی

حتی شنیدن اسم غذاهای اسپانیایی هم وسوسه کنندست! یکی از خوشمزه ترین مقاصد اروپایی همین اسپانیا است، برای اینکه عاشق این کشور شوید یک بار خوردن غذاهای آن هم برایتان بس است. خوب است کمی از غذاها و ذائقه مردم اسپانیا بدانید تا اگر روزی به این کشور سفر کردید آگاهانه یک غذای خوشمزه را نوش جان کنید. با الی گشت همراه باشید تا شما را بر سر میز اسپانیایی ها ببریم.

بوکادیوها

قرار است یک ساندویچ… نه یک ساندویچ ساده! یک ساندویچ بی نهایت خوشمزه را تست کنید.

بوکادیو یا همان ساندویچ در همه جای اسپانیا پیدا می شود، برای امتحان این غذا ما بوکادیو ماهی مرکب سرخ شده، بوکادیو گوشت و بوکادیو پنیر با ژامبون را پیشنهاد می کنیم..

بوکادیوها

Crema catalana  در بارسلونا

مطالب مرتبط:
غذاهای خوشمزه ای که فقط در تفلیس پیدا می شوند!
این غذاهای سنتی محبوب برلینی هاست!

وقتش رسیده یک دسر اسپانیایی را امتحان کنید. کرما کاتالانا یک دسر معروف اسپانیا است که هر جایی که در کاتالانیا باشید می توانید بخرید و نوش جانتان کنید. روی این دسر کرما کاتالانا پوشیده از سس کاستارد است و یک لایه شکر کاراملی هم روی آن قرار دارد. سس کاستارد، ترکیبی از شکر، آرد، زرده تخم مرغ، شیر و یا خامه است.

Crema catalana

Pan De Calatrava  در مورسیا

حرف از دسر زدیم، دلمان نیامد از پان د کالاتراو چیزی نگوئیم. اگر اهل خوراکی های شیرین هستید در سفرتان به اسپانیا سراغ Pan De Calatrava  بروید. برای تهیه این دسر از شیر و تخم مرغ استفاده می کنند، دسری که پس از پخت در فر روی آن کارامل می ریزند.

Pan De Calatrava

تاپاس

اگر از بسیاری از گردشگرانی که به اسپانیا سفر می کنند سراغ خوشمزه ترین غذای این کشور را بگیرید، بی شک به تاپاس اشاره می کنند. از شمال تا جنوب این کشور هم که بروید می توانید  تاپاس را پیدا کنید. تازگی ها شهر وایلولید اسپانیا به عنوان یکی از بهترین شهرها برای تاپاس خوردن معرفی شده است، تاپاس ها خوراکی های کوچکی هستند که به عنوان پیش غذا سرو می شوند. اگر چندتای آن ها را نوش جان کنید می توانید جایگزین یک وعده کامل کنید. تاپاس ها هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو می شوند. اسپانیا دنیای مختلف و متنوعی از تاپاس ها را دارد.

بسته به ذائقه ای که دارید می توانید تاپاس سبزیجات، سیب زمینی، تاپاس ماهی مرکب سرخ شده و …سفارش دهید.

تاپاس

گراتن مرغ دودی

این غذا برای ما ایرانی ها خیلی آشناست و قطعا باب میلتان خواهد بود. برای تهیه این غذا از مرغ دودی شده، سیب زمینی، کره، پیاز، سیر، آرد، شیر و جعفری استفاده می کنند. می بینید؟ همه ی ترکیبات این غذا همان هایی هستند که در تهیه غذای معمول ما ایرانی ها استفاده می شوند.

گراتن مرغ دودی

پیستو مانچه گو

این غذا یکی از غذاهای گیاهی معروف منطقه لامانچا در مرکز اسپانیا است. به نظر می رسد ریشه این غذا به مراکش برمی گردد. برای این غذا انتظار گوجه فرنگی و فلفل نداشته باشید! این غذا ترکیبی از روغن زیتون، زیره سیاه، بادمجان، فلفل دلمه ای، آویشن و … است. می بینید که این غذا هم چقدر شبیه به ذائقه ما ایرانی هاست.

پیستو مانچه گو

salmorejo و Gazpacho Andaluz در آندلس

در یکی از روزهای گرم و آفتابی اروپایی به اسپانیا سفر کرده اید و بعد از کلی گشت و گذار نوبت رسیده یک خوراکی خوشمزه را امتحان کنید و چی بهتر از یک کاسه پر از گازپاچو! گازپاچو چیست؟ این غذا یک سوپ است، یک سوپ گوجه سرد! که در جنوب اسپانیا حسابی محبوب مردم است. اسپانیایی ها زیاد اهل خوردن سوپ نیستند اما از این مدل سوپ نمی توانند بگذرند. البته غذای دیگری هم در جنوب اسپانیا محبوب است که سالمورژو نام دارد. این غذا همان محبوبیت گازپاچو را در میان اهالی کوردوبا دارد. انتظار داشته باشید سالمورژو شما با تخم مرغ و ژامبون تزئین شده باشد! سالمارژو در واقع یک پوره از ترکیب گوجه، روغن و نان و سیر است.

سوپ گازپاچو

املت اسپانیایی

با شنیدن اسم املت شاید همان املت های تخم مرغ گوجه خود ما ایرانی ها به یادتان بیاید. اما این بار پای املت ها اسپانیایی وسط است. این املت ها بین اسنک ها در اسپانیا معروف و محبوب هستند. اسپانیایی ها املت های مختلفی دارد؛ اما ما پیشنهاد می کنیم تورتیا با پیاز را برای بار اولتان انتخاب کنید.

املت اسپانیایی
 
(منبع: مجله گردشگری الی گشت)
 
 

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!