پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

برزیل بزرگترین کشور آمریکای جنوبی است که تقریبا نصف قاره را گرفته است. تقریبا تمام این کشور در نیمکره جنوبی است و آب و هوای آن استوایی با جنگل های بارانی گسترده است که گیاهان و حیاط وحش جذابی دارد. در سواحل آتلانتیک 7400 کیلومتری آن شن و ماسه طلایی قرار دارد و با منابع معدنی پر شده است. طلاهای معادن برزیل هنوز هم در کلیساهای پرتغال استفاده می شود، یک قدرت استعماری که تا سال 1822 بر برزیل حکومت کرد. این تاثیر پرتغالی ها در معماری برزیل، هنرهای تزئینی همچون کاشی و سرامیک ها، در کلیساها و صومعه ها و در زبان آن مشخص است برای گردشگران، برزیل هم یک بهشت استوایی و هم یک مکان فرهنگی هیجان انگیز با جاذبه هایی برای تمام سلیقه ها است; از تعطیلات ساحلی عجیب و غریب و کاوش های جنگل گرفته تا موزه های هنری در سطح جهانی و ریتم های پالسی کارناوال ریو. مناطق دیدنی برزیل کم نیست. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای معرفی جاهای دیدنی برزیل...


برزیل

1) ریو دو ژانیرو، کوه کله قندی

علامت ریو دو ژانیرو که به راحتی قابل تشخیص است  قله ی گرد سنگی کله قندی است که از منطقه ای مرطوب و پوشیده از درخت بالا آمده و ارتفاع آن 394 متر است. قله ی آن یکی از اولین مناطق دیدنی برزیل است که توریست ها برای دیدن ریو و بندر و همچنین سواری در تله کابین بین دو قله ی کله قند و مورو دا یورکا به آنجا می روند که قله ای کوتاه تر است که با تله کابین دیگری به شهر راه دارد. اولین تمدن ریو در زیر این قله ها، در نزدیکی ساحل دریاچه یورکا آغاز شد و شما می توانید یکی از سه قلعه های اولیه از جاهای دیدنی برزیل را در آنجا یعنی سنت جان که ستاره  است ببینید.

 ریو دو ژانیرو

2) ریو د ژانیرو، کریستو ردنتور

مجسمه هنری مسیح با دستانی باز به طول 28 متر که به نظر می رسد می خواهد تمام انسان ها را در بر بگیرد، کریستو ردنتور (مسیح رستگار) نام دارد. این مجسمه از بالای قله، ریو دو ژانیرو و خلیج را میبیند. ارتفاع آن 709 متر است که بخشی از پارک ملی تیجوکا است و یک ریل راه آهن 3/5 کیلومتری به بالای آن می رسد، جایی که میدان گسترده ای مجسمه را در برمیگیرد این مجسمه 30 متری هنر دست مجسمه ساز فرانسوی هلندی پاول لاندوسکی و مهندس برزیلی هیتر داسیلواکوستا است که از بتون تقویت شده و سنگ صابون در سال 1931 ساخته شد. پایه ی 8 متری آن به یک معبد باز می شود که برای برگزاری مراسم های عروسی معروف است. اگر چه این یکی از شناخته شده ترین نمادها و جاهای دیدنی برزیل است، اغلب به اشتباه به آن مسیح آندز می گویند که با مجسمه قدیمی در مرز بین آرژانتین و شیلی اشتباه گرفته می شود.
یک نشانه متوسط توقف روی ریل راه آهن به پارک ملی تیجوکا می رسد، یک جنگل بزرگ که از چشمه ها، آبشارها و طیف وسیعی از پرندگان گرمسیری، پروانه ها و گیاهان محافظت می کند. چندین چشم انداز دیگر در پارک دیده می شود.

ریو د ژانیرو

3) کارناوال ریو داژانیرو

چند برنامه نمایشی در کارناوال ریو به نمایش گذاشته می شود که رنگ ها، صداها و حرکات عجیب و جالبی دارد. اشتباه نکنید این کارناوال یک مهمانی خیابانی پرسروصدا نیست بلکه یک برنامه نمایشی دقیق است که بازدیدکنندگان میتوانند در آن رژه های رقاصان سامبا را در استادیوم ببینند، این استادیوم بوسیله معمار معروف برزیلی اوسکار نیمیر ساخته شده است. به این مجموعه طولانی از جعبه های بزرگ سامبادروم گفته می شود که صندلی هایی را به یک مسیر رژه 700 متری هدایت می کند جایی که رقصنده ها و نوازندگان در مدارس سامبا رقابت می کنند و در برنامه ای خیره کننده لباس های درخشان خود را به نمایش می گذارند. اگر صحنه های جاوید نسبت به جشن ها به خودی خود (که به همان اندازه شگفت انگیز و رنگارنگ هستند) برای شما جذابیت کمتری دارند، کارناوال های دیگری در سالوادور، باهیا، رسیف و شهرهای دیگر برزیل می توانید پیدا کنید.

کارناوال ریو داژانیرو

4) آبشارهای ایگواسو

در محلی که برزیل، پاراگوئه و آرژانتین به هم می رسند رودخانه ایگواسو از مناطق دیدنی برزیل نیمکره وار به 247 آبشار می رسد که به دره ی پایین آن میریزند. درست بالای آبشارها، رودخانه به یک چهارم پهنای خود می رسد که فشار آب را قوی تر می کند. بعضی از آبشارها بیش از 100 متر ارتفاع دارند و چنان مساحت وسیعی را پوشش می دهد که شما هرگز آنها را در یک زمان مشاهده نمی کنید، اما از طرف برزیل پهنای دید وسیع تر خواهد بود. میدان ها و یک برج به شما دیدگاه های مختلفی می دهد و یک پل به یکی از بزرگترین مکان ها، به نام گارگنتا د دیابو (گاو شیطان) می رسد. شما می توانید از ناحیه آرژانتین برای چشم انداز های نزدیک تر از میدان های دور از مرکز شهر عبور کنید. هر کدام از دو طرف چشم اندازهای مختلفی دارند که معمولا توریست ها برنامه می ریزند هر دو را ببیند. آبشارها توسط پارک ملی ایگواسو توسط یونسکو حفاظت شده اند جایی که جنگل های بارانی دارای بیش از 1000 گونه از پرندگان و پستانداران، از جمله گوزن، سمور، پلنگ راه راه و کپیبارا هستند.

آبشارهای ایگواسو

5) ریو داژانیرو، کاپوکابانا

یکی از مناطق دیدنی برزیل و معروف ترین بخش مرکز شهر ریو خیابان نوسا سنهورا کاپوکابانا است و در سراسر یک طرف آن چهار کیلومتر شن و ماسه سفید و دریا دیده می شود. ساحل با پیاده روی گسترده ای از موزاییک سیاه و سفید با الگوی شیب دار از ساختمان ها و ترافیک جدا شده اند که خیابان های شهر لیسبون در پرتغال را یادآور می شود. این تنها یک ساحل نمایشی نیست. هنگامی که آب و هوا خوب است اینجا یک مکان تفریحی برای شناگران و بچه هایی است که قلعه ی شنی درست می کنند. در خیابان ها قدم بزنید تا رستوران ها، مغازه های هوشمند، کافه ها و ساختمان های زیبای قدیمی مربوط به زمانی که ریو پایتخت برزیل بوده را ببینید. کاخ معروف کوپاکابانا از جاهای دیدنی برزیل به عنوان یک میراث ملی حفظ شده است. در داخل لابی آن، شما به راحتی می توانید افراد سلطنتی و ستاره هایی که در اینجا مانده اند را ببینید.

کاپوکابانا

6) جنگل های بارانی آمازون

حدود 20 کیلومتر به سمت جنوب شرق مانائوس آب های تاریک ریو نگرو به آب های پرتلاطم ریو سولیمویز از مناطق دیدنی برزیل می رسد که 6 کیلومتر قبل از مخلوط شدن به نام آمازون جریان میابد. سفرهای قایقرانی از مانائوس، شما را به این نقطه می برد که به آن انتکنترو داس آگواس یا به هم رسیدن آب ها می گویند. سفرهای قایقرانی دیگر شما را به قلب جنگل های بارانی و شبکه هایی از رودخانه ها، کانال ها و دریاچه هایی که از 3 رودخانه تشکیل شده می برد. در ناحیه ریو نگرو جزایر آناویلهاناس، مجمع الجزایری را با دریاچه ها، جریان ها و جنگل های آب گرفته تشکیل می دهند که بخش وسیعی از اکوسیستم آمازون را ارائه می دهند. شما می توانید با یک سفر قایقی در این منطقه میمون، طوطی، توکان، کروکودیل، لاک پشت و سایر حیوانات را ببینید. همچنین در نزدیکی مانوس، پارک اکولوژیکی 688 هکتاری ژاناری دارای تعدادی از اکوسیستم های مختلف است که شما می توانید توسط قایق در امتداد آبراه های باریک آن جستجو کنید. تمام سطح دریاچه با گل های بزرگ زنبق آبی پوشیده شده است که تنها در منطقه آمازون یافت می شود. هنگامی که در مانائوس هستید خانه مشهور اپرای ایتالیایی تئاتر آمازون از زیباترین مناطق دیدنی برزیل را ببینید که به سبک رنسانس طراحی شده تا مانوئوس را روی نقشه به عنوان مرکز عالی فرهنگ آمریکای جنوبی قرار دهد.

جنگل های بارانی آمازون

7) معماری مدرن برازیلیا

شهر جدید برازیلیا از برترین جاهای دیدنی برزیل در برزیل در کمتر از 3 سال تکمیل شد تا در سال 1960 به جای ریو داژانیرو پایتخت کشور شود. طراحی لوسیو کوستا و اوسکار نیمییر نمونه ای از برنامه ریزی شهری و معماری پیشتاز بود و امروزه هم به عنوان یکی معدود شهرهای جهان است که نقشه تکمیل شده و یک مفهوم معماری دارد. بدون ترکیب نرمال از مناطق مسکونی و تجاری، بخش دولتی از برجسته ترین برج های معماری تشکیل شده است که از مهم ترین مناطق دیدنی برزیل است. برخی از ساختمان های اطراف مربع قدرت: کاخ ریاست جمهوری، دادگاه عالی و دو ساختمان کنگره کاملا متضاد و همچنین موزه تاریخ طبیعی برزیلیا و پانتئون آزادی که اوسکار نیمییر آن را طراحی کرده است. معروف ترین سازه ی این معمار کلیسای جامع متروپولیسی به نام بانوی ما از آپارهایدا است که ستون های بتونی گرد آن سقفی شیشه ای را نگه می دارند. یکی دیگر از آثار برجسته نیمییر قصر طاق ها است که توسط باغ های زیبایی احاطه شده که توسط معمار برزیلی روبرتو بورل مارکس طراحی شده است. او در پروژه های متعددی در برزیل با نیمییره کار کرده است. موزه بومیان پس از یک خانه سنتی یونومامو شکل گرفته است. اما برخی بهترین کار نیمییر را بنای یادواره جی کی می دانند که یادبودی برای رئیس جمهور جوسلینو کوبیچک، بنبان گذار برزیلیا می باشد. برزیلیا در یونسکو یکی شهرهای میراث جهانی نامیده شده است.

معماری مدرن برازیلیا

8) پلورینوی سالوادور

مرکز شهر پایتخت قبلی برزیل به دلیل داشتن مجموعه ای استثنائی از حیرت انگیزترین جاهای دیدنی برزیل، ساختمان های قرن 17 و 18 به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو شناخته شده است که یکی از بهترین ها در آمریکای جنوبی است. پلورینو یک میدان قدیمی و از برجسته ترین جاهای دیدنی برزیل است که در آن زیباترین کلیساها و صومعه های سالوادور را می بینید که زمانی که برزیل مرکز ثروت پرتغال بود ساخته شد و طلا در ساختمان های مذهبی به کار می رفت. بهترین و باشکوه ترین کلیسای شهر سائو فرانسیس است که در اوائل 1700 با کنده کاری های پیچیده پوشیده شده از طلا ساخته شد. در پرستشگاه ها می توانید نمونه های خوبی از پانل کاشی پرتقالی به نام آزولژوس را ببینید. این کلیسای فرشته بود و در کنار آن کلیسای مرتبه سوم فرانسوی قرار دارد. غیرممکن است که در مجسمه ها و دکوراسیون پیچیده نماهای حکاکی شده را از دست بدهید. نمای داخلی نیز به همان اندازه زیبا است و در جزئیات باشکوه خود از باروک پرتغالی هم فراتر رفته است.

پلورینوی سالوادور

9) اووروپرتو

ثروت دولت میناس گرایس برزیل در روزهای افتخار آن در دوره استعماری را با دیدن نمای داخلی کلیساهای پایتخت قدیمی اوورو پرتو می توان تصور کرد. تمام دیوارها از طلاها و الماس هایی پوشیده شده که از معادن اطراف شهر در قرون 17 و 18 بدست آمده اند. اوورو پرتو در دره های شیب دار و کوه ها احاطه شده و میراثی از یک شهر استعماری است، اما خیابان های تنگ آن و اماکن کوهستانی که با این حال برای گردشگران امروز فریبنده است نیازهای سرمایه ای پایتخت رو به رشد را برآورده نمی کند. دولت به پایتخت جدید بلو هوریزونته جابجا شد و اووروپرتو را در زمان خود باقی گذاشت. کلیساهای باروک و روکوئی قرن هفدهم سائو فرانسیس آسیس و ماتریس بانوی ما از پیلار بهترین نمونه هستند اما تمام شهر از نظر معماری استعماری بسیار غنی است که اووروپرتو یکی از مناطق میراث جهانی یونسکو نامیده شده و از  محبوب ترین مناطق دیدنی برزیل است. خیابان های شیب دار در بعضی جاها تبدیل به پیاده روهایی شده اند و همچنین استراحت های استعماری گرانبها و کلیساهای سفید با برج های ناقوس باروک دیده می شوند.

اووروپرتو

10) سواحل پرنامبوکو

آب های زلال، درختان بلند نخل و شن های نقره ای تنها چند مورد از دلایلی هستند که چرا پورتو گالیناس بهترین ساحل برزیل است. برای کشوری که بیش از 7000 کیلومتر ساحل اتلانتیک دارد که بیشتر آن سواحل شنی هستند این شگفتی ها بسیار زیاد است. این شهر که در امتداد ساحل قرار گرفته است، رنگارنگ است و ترکیبی از سرگرمی های ساحلی قدیمی و بوتیک های شیک است. هتل ها و استراحتگاه های آن به جای طبقات بلند، نزدیک زمین قرار دارند. جنگادس، قایقرانی های زیبا، شما را به استخرهای صخره ای بالا می برد جایی که ماهی های درخشان استوایی در اطراف پاهایتان در آب هایی که به مچ پا می رسند شنا می کنند. میتوانید با  قایق به یک تالاب بروید جایی که اسب های آبی کوچک شنا می کنند و میتوانید در آب غواصی کنید تا چشمه های صخره ای مرجانی و یا خرابه کشتی ها، کایاک در دریاچه ها و دره ها از زیباترین مناطق دیدنی برزیل را ببینید و یا یک بادبادک زیبا از یک کیوسک ساحلی بخرید تا در نسیم پایدار به پرواز درآورید. ماراکایپ در آن نزدیکی برای داشتن موج سواران آن معروف است.
پورتو گالیناس تنها یکی از سواحل زیبا در محل 187 کیلومتری پرنامبوکو است. نزدیک به رسیفه، مجتمع قرن هفدهم اولیندا یک میراث جهانی یونسکو است که دارای یک ساحل محبوب است. سواحل اصلی در خود رسیفه شامل ساحل بوآ ویاگام، ساحل سائو خوزه و ساحل کارنه دواکا است. دیگر سواحل برزیل را شامل می شود.

سواحل پرنامبوکو

11) بلو هوریزونته

پایتخت ایالت میناس نخستین ماموریت را به معمار برزیلی اوسکار نیمییر داد و امروزه این ساختمان های اولیه نیمییر گردشگران و طرفداران معماری مدرنیست را به شهر می کشاند و از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی برزیل است. اولین کار اصلی او که فورا او را از معماران معمولی جدا کرد کلیسای منحنی سائوبولیک در نزدیکی یک دریاچه در محله پامپولها بود. در دامنه بالای آن ساختمان کازینوی قدیمی تر نیمییر دیده می شود که با باغ هایی که توسط معمار روبرتو برل مارکس طراحی شده مرتبط می شود و امروزه یک موزه هنری است. مشرف به میدان آزادی در مرکز شهر ساختمان مسکونی پیچ خورده ی ادیفیسیو نیمییر قرار دارد که یکی از معروف ترین کارهای اولیه ی او است. خطوط هندسی تمیز کاخ هنر او لبه پارک شهرداری را مشخص می کند که مرکز صنایع میناس گرایس است و کارهایی از کارگران معاصر را در خود دارد. ملکه پست مدرن ناخواسته یا ملکه ضایعات آهن یک ساختمان دیگر در بلوهوریزنته است که کاری از الو مایا و سیلویو پودستا است. این ساختمان امروزه موزه ی کانی شناسی است.

بلو هوریزونته

12) موزه ی هنر در سائو پائولو

سائو پائولو برخی از بهترین مجموعه های هنری را در آمریکای لاتین  دارد و ساختمان هایی که این مجموعه ها در آن قرار دارند نیز نشانه های معماری هستند و از زیباترین جاهای دیدنی برزیل به شمار می آیند. موزه ی هنر ام ای اس پی جامع ترین مجموعه هنر غربی قاره را با کارهای هنری استادان رونسانس تا مدرن به نمایش می گذارد در این موزه 73 مجسمه برنزی که توسط دگاس ساخته شده و همچنین کارهایی از رنویر، مانت، ونگوک، ماتیس، پیکاسو و مایرو دیده می شود. این موزه از شروع فعالیت خود روی کارهای هنرمندان نیمه تا اواخر قرن 20 تمرکز کرده و ساختمانی که توسط لینا بوباردی معمار طراحی شده یک نشانه ی هنر مدرن است. اسکار نیمییر سالن دو سالانه هنر در پارک ایبریپوره، خانه ای برای موزه هنر معاصر طراحی کرده است. یکی از بزرگترین مجموعه های هنرمندان قرن بیستم است که بیش از 8000 کار هنری از افرادی چون پیکاسو، چاگال، کاندینسکی، مایرو و مودیلیانی همراه با نقاشان بزرگ برزیلی دارد. موزه ایپراگا در بالای باغ های رسمی ورسای الهام گرفته شده قرار دارد و نقاشی های تزئینی و هنری را در بر می گیرد.

موزه ی هنر در سائو پائولو

(منبع: همگردی)

 

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!