پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بازار اوتاوالو | Otavalo Market

اوتاوالو، شهر کوچکی در کوه های آند استان ایمبابورا در شمال اکوادور است که با کوه های آتشفشانی نظیر کوه ایمبابورا احاطه شده است. یکی از جاذبه های اصلی این شهر که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، بازار اوتاوالو (Otavalo Market) است که در مرکز پلازا دِ پونچوس واقع شده است، جایی که در آن مردم شهر بومی به فروش پارچه های رنگی و صنایع دستی مشغول هستند. در نزدیکی آن، موزه ای به نام Tejidos El Obraje با نمایشگاه هایی از پارچه ها و صنایع بافندگی در انتظار شماست. الی گشت در ادامه این متن، تمام اطلاعات مورد نیاز برای بازدید از بازار اوتاوالو را آورده است. با ما همراه باشید:

 
بازار اوتاوالو در اکوادور
  • نام های دیگر بازار اوتاوالو

 

جالب است بدانید که نام بازار اوتاوالو بیشتر در میان گردشگران مرسوم است و مردم محلی خودشان این مکان را با نام پلازا دِ لوس پونچوساند (Plaza de los Ponchosand) می شناسند که معنی تحت الفظی آن میدان پارچه ها یا پانچوهاست. البته این بازار، با نام دیگری نیز خوانده می شود که آن هم سنتناریو مارکت (Centenario Market) یا بازار مرکزی است. شما برای اینکه این بازار را پیدا کنید، هر کدام از این نام ها را به زبان بیاورید، می توانید از مردم کمک بگیرید.

  • ساعت های بازدید

شما برای دیدن این بازار هیجان انگیز، ساعت های زیادی را پیش روی خود دارید. بازار تقریبا از ساعت ۷ صبح شروع به فعالیت می کند و همچنان بدون توقف تا ساعت ۶ عصر، به جنب و جوش خود ادامه می دهد. هر ساعتی را که بخواهید می توانید بین این دو انتخاب کنید.

بازار اوتاوالو اکوادور
  • روزهای بازدید از بازار اوتاوالو

با اینکه این بازار هر روز هفته باز است، اما به هر حال بعضی از روزها بازدید از آن، حس و حال بهتری دارد. شنبه ها پر جنب و جوش ترین روزی است که می توانید از بازار دیدن کنید و بعد از آن، شاید شلوغ و البته جالب ترین روز چهارشنبه ها باشد.

عبارت «روز بازار (Market Day)» مربوط به روز یا روزهایی است که در بازار بیشترین فعالیت هم از طرف فروشندگان و هم از طرف مشتریان وجود دارد. اگر می خواهید بازار را به طور کامل ببینید، روز شنبه یا چهارشنبه به آنجا بروید. البته با این شلوغی شاید جیب برها هم بیشتر شوند، پس بهتر است حواستان را در این روزها بیشتر جمع کنید.

عبارت «روز غیر بازار (non-market day)» به روزهایی گفته می شوند که فروشندگان کمتری در اینجا وجود دارند و در نتیجه شما گزینه های کمتری پیش روی خود دارید. اما به دلیل فراوانی محصولات مشابه و احتمالا قیمت کمتری که می توانید پیدا کنید، بسیاری از گردشگران این روزها را پیشنهاد می کنند.

فروشنده ای در بازار اوتاوالو
  • همه چیز در اوتاوالو کار دست نیست

با اینکه بسیاری از کالاهایی که در بازار می بینید، کار دست هنرمندان هستند، اما تعجب نخواهید کرد که اجناس دیگری را مشاهده خواهید کرد که یک کارخانه آن ها را تهیه کرده است. اگرچه اجناس بسیاری مانند پارچه، سرامیک، چوب، نقره، چرم و فلز، دست ساز هستند اما سوغاتی های زیادی هم وجود دارند که وارداتی هستند اما روی آن ها برچسب کار دست خورده است.

پس می توان اینطور نتیجه گرفت که هرچه در بازار اوتاوالو می بینید دست ساز نیست و امکان دارد که برخی از آن ها صنعتی باشند.

کیف های سنتی در بازار اوتاوالو
  • چطور از کیتو به اوتاوالو برویم

بسیاری از گردشگران از کیتو (Quito) با اتوبوس های خطی به بازار اوتاوال دسترسی پیدا می کنند. این سفر، تقریبا ۲ ساعت طول می کشد و هزینه آن هم حدود ۲٫۵ دلار است. از ترمینال اتوبوسرانی ال کیتو کارسلن (At Quito’s Carcelén) سوار خط کوآپرتیوا اوتاوالا (Cooperativa Otavalo) یا کواپرتیوا لوس لاگوس (Cooperativa Los Lagos) شوید. اوتاوالا تقریبا ۱۱۰ کیلومتری شمال شهر کیتو قرار گرفته است. در داخل شهر اوتاوالا، تقریبا برای هرجا که تاکسی بگیرید هزینه ای حدودا ۱٫۲۵ دلار را باید بپردازید.

میوه های تازه در بازار اوتاوالو
  • ارتفاع اوتاوالا در اکوادور

مرکز این شهر تقریبا ۲۵۴۳ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.

آیا لازم است درباره این ارتفاع نگران باشید؟ در حالی که ارتفاع‌زدگی (AMS) می تواند در ارتفاعی بالاتر از ۲۴۰۰ متر رخ دهد، اکثر مردم می توانند بدون اینکه به مشکلی بربخورند، به این ارتفاع بروند. البته افرادی هستند که با قرار گرفتن در ارتفاع، برای چند روز احساس خستگی می کنند. اگر شما یک مسئله یا بیماری خاصی دارید یا مطمئن نیستید که این ارتفاع را می توانید تحمل کنید یا نه، قبل از سفر با پزشک خود صحبت کنید.

شهر اوتاوالو
  • آب و هوای اوتاوالو

با توجه به موقعیت جغرافیایی و ارتفاع، آب و هوای کوه های آند تقریبا ثابت است و در طول سال دچار تغییرات چندانی نمی شود. در بیشتر ماه های سال، باید انتظار هوایی حدود ۱۵ درجه سانتی گراد را داشته باشید. میانگین باراش های ماهیانه در اینجا، تقریبا بین ۱۰ تا ۱۰۰ سانتی متر است.

آفتاب در اوتاوالو مخصوصا به خاطر ارتفاع، شدت زیادی دارد و مستقیم است، پس حتما به خاطر داشته باشید که با خود یک کلاه نقاب دار، ضد آفتاب و حتی یک چتر برای مواقع بارانی به همراه داشته باشید. در این صورت در سفرتان به این شهر و بازدید از بازار اوتاوالو هرگز اذیت نخواهید شد و خاطره ای به یاد ماندنی با خود به خانه خواهید برد.

اوتاوالو اکوادور
  • مردم اوتاوالو

برخی از مردمی که در اوتاوالو زندگی می کنند از نیویورک یا به طرز عجیبی از تورنتو به اینجا مهاجرت کرده اند. به مردم بومی خود این شهر، اوتاوالوس یا اوتاوالنیوس (Otavalos or Otavaleños) می گویند. البته در اکوادور بیشتر شما نام اوتاوالنیوس را خواهید شنید. از آنجایی که بیشتر واژه ها اسپانیایی هستند، جنسیت واژه به شخصی که گفته می شود، برگشته و عوض می شود.

  1. Otavaleño : یک مرد
  2. Otavaleña : یک زن
  3. Los Otavaleños : به یک گروه از مردم اوتاوالو گفته می شود

در بازار اوتاوالا شما می توانید کارهایی از گروه های دیگری نیز مانند مردم مستیزو پیدا کنید.

مردم بومی اوتاوالو اکوادور
  • واحد پول مورد نیاز در بازار اوتاوالو

احتمالا تعجب خواهید کرد که بدانید، پول رایج در کشور اکوادور دلار آمریکا است. این پولی است که شما از بانک ها و یا دستگاه خودپرداز دریافت خواهید کرد. پس انتظار نداشته باشید که بتوانید ارزهای دیگری را برای خرید استفاده کنید. این را هم در نظر بگیرید، از آنجایی که بیشتر فروشندگان در بازار اوتاوالو پول درشت قبول نمی کنند پس با خودتان پول هایی زیر ۲۰ دلار داشته باشید.

(منبع: مجله گردشگری الی گشت)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!