سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جاذبه های سالوادور | Salvador Attractions

شهر بندری سالواور مرکز استان باهیا است و پهناورترین شهر در شمال شرقی برزیل محسوب می شود. سالوادور اولین پایتخت دستگاه حکومتی استعماری پرتغالی ‌ها و برای سه قرن یکی از مراکز اصلی تجارت بردگان (به ویژه آفریقایی ها) در جهان بوده است که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۵۴۹ میلادی باز می گردد. شهر سالوادور تا سال ۱۷۶۳ پایتخت بزریل بود و اکثر جمعیت این شهر نژاد آفریقایی دارند و تاثیر آن را می توان در فرهنگ، جشن ها و غذاهای مردم آن منطقه مشاهده کرد. برای آشنایی با جاذبه های سالوادور با الی گشت همراه شوید.

جاذبه های سالوادور

پلورینیو | Pelourinho

مطالب مرتبط:
چراغ های روشن مدیریتی با مرور زندگی سالوادور دالی نقاش
آشنایی با جملات پرکاربرد اسپانیایی در سفر

در دورانی که سالوادور پایتخت برزیل بود Cidade Alta (بالای شهر سالوادور) محل سکونت متمولان و قرار داشتن ادارات دولتی بود که تنها ۸۵ متر با ساحل فاصله دارد. این محله قلب منطقه پلورینیو است که در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی با شکوه ترین ساختمان های آمریکای لاتین در آن احداث شده است. این منطقه یکی از جاذبه های سالوادور است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در سفر به پلورینیو می توانید از Museu da Cidade (موزه شهر)،  Abelardo Rodrigues Museum موزه آبلاردو رودریگز که در آن هنرهای سنتی مردم دیده می شود، Prédio do Senac مدرسه آشپزی دیدن کنید. اغلب عصرها در خیابان های آن مراسم جشن های محلی بسیار شاد برگزار می شود.

از دیگر دیدنی های آن میدان کازا د بنین است که به فروانروایی سابق بنین (نیجریه جنوبی امروز) اختصاص دارد. اکثر برده ها به این منطقه آورده می شدند.

پلورینیو

سائو فرانسیسوکو | São Francisco

در شهری که به خاطر کلیساهای زیبایش شهرت زیادی کسب کرده است کلیسای سائو فرانسیسکو توانسته است لقب زیباترین را از آن خود سازد. نمای آن به زیبایی تزیین شده و چوب های داخل آن با طلا پوشانده شد است. این مورد از جاذبه های سالوادور در پی حملات هلندی ها در اوایل قرن هفدهم  تخریب شد. کار بازسازی و مرمت این عمارت در سال ۱۶۸۶ آغاز شد. کلیسای که اکنون قابل مشاهده است بین سال های  ۱۷۰۸ و ۱۷۲۳ ساخته شد  اما فضای داخلی آن  توسط هنرمندان مختلفی در طول قرن ۱۸ تزئین شده است. تزیین کلیسای سائو فرانسیسکو در سال ۱۷۵۵ میلادی به پایان رسید.

آدرس: Cruzeiro de Sao Francisco, Salvador, Bahia

سائو فرانسیسوکو

آسانسوری به بالای شهر |  Elevador Lacerda 

قسمت های لابا و پایین شهر با خیابان هایی با شیب زیاد و چندین بالابر به هم متصل شده اند، که معروف ترین این بالابرها  Plano Inclinado de Gonçalves (آسانسور کابلی) و آسانسوری به بالای شهر می باشند، یک آسانسور فوق العاده که تبدیل به نمادی از شهر شده است و یکی از جاذبه های سالوادور می باشد. تاریخ ساخت آن به سال ۱۹۳۰ میلادی بازمی گردد. آسانسور Art Deco منطقه بندر  Praça Cairu را به قسمت تاریخی شهر به نام Praça Tomé de Souza متصل می سازد. از تراس ساخته شده بر بالای کاخ Praça Tomé de Souza، می توان یک دید عالی از شهر پایین تر و بندر را مشاهده کرد. در Praça Tomé de Souza چندین مورد از ساختمان های قرن هفدهمی شهر قرار دارند که کاخ سفیر ریو برانکو (از مشهورترین کاخ های تاریخی که سابقا محل اسقرار دولت باهیا بوده است.) نیز یکی از آن ها است.

آدرس: Praca Tomé de Souza, Salvador, Bahia

آسانسور

کلیسای جامع | Cathedral

در Terreiro de Jesus، مجاور Praça da Sé، کلیسای جامع  سابق یسوعیون است که بین سال های ۱۶۰۴ و ۱۶۵۶ ساخته شده است. نمای کلیسا با سنگ هایی که از پرتغال آورده شده بود پوشانده شده است و داخل آن نیز به سبک باروک در قرن هجدهم تزئین شده است. سمت چپ کلیسا به خاطر هنرهای گوناگونی که برای زیباسازی آن استفاده شده است بسیار تماشایی شده است که تاریخ ساخت آن به اواخر قرن شانزدهم تا اواسط قرن ۱۸ میلادی باز می گردد. این زیارتگاه به دقت فراوان و به سبک باروک، با کاشی های قرن ۱۷ (کاشی های تصویری پرتغال) و پنل های نقاشی سقفی تزئین شده است. در یک زمان، فرقه یسوعیون بزرگترین فرقه مسیحیت در خارج از رم بودند.

آدرس: Terreiro de Jesus, Salvador, Bahia

کلیسای جامع

سواحل | Beaches

اما سالوادور بندر است و یکی از جاذبه های اصلی این شهر سواحل آن هستند. در واقع سالوادور شبه جزیره ای است که یک بندر بزرگ طبیعی را از خلیج Baía do Todos Santos در اقیانوس اطلس جدا می سازد. هر دو سواحل خلیج و اقیانوس با سواحل شنی پوشیده شده اند. مردم محلی برای گشت و گزاری همراه خانواده و دوستان، پیکینک، گشت و گذار و شنا به این سواحل می آیند. سواحل در سمت خلیج محافظت شده هستند و برای شنا کردن بسیار مناسب هستند، درحالی که کسانی که در ساحل را در سمت اقیانوس انتخاب می کنند دریایی مواج را پیش رو دارند که برای علاقه مندان به موج سواری بسیار مناسب است.

نزدیک ترین مرکز شهر، پورتو بارا است که نخستین محل سکونت اروپاییان بود و امروز از محبوبیت زیادی  برای گشت و گذار بین  مردم محلی  برخوردار است. پریا دو فارل دا باررا نیز دارای استخر های سنگی در نزدیکی فانوس دریایی است و شرایط خوبی برای موج سواری هم دارد. Praia do Rio Vermelho در یک محله پر جنب و جوش قرار دارد و با رستوران های زیادی در نزدیکی ساحل محبوبیت بالایی را کسب کرده است.

سواحل

در جنوب سالوادور سه جزیره ساحلی وجود دارد که Tinharé و Boipeba دارای سواحل طولانی پوشیده شده از درختان نخل هستند که از آن ها در برابر موج های اقیانوس اطلس حفاظت می کنند. Praia do Farol de Itapoã، در نزدیکی زیبا در جنوب این جزیره سه جزیره ساحلی وجود دارد که Tinharé و Boipeba دارای سواحل طولانی با کف دست نخورده هستند که از آبراه های اطلس محافظت می شوند. Praia do Farol de Itapoã، در نزدیکی مرداب آبات زیبا، دارای تپه های بزرگ و سواحل حفاظت شده از شن و ماسه سفید است. دقت داشته باشید که مانند بسیاری از دیگر مناطق عمومی شلوغ در هنگام وقت گذرانی در این مورد از جاذبه های سالوادور وسایل گران بهای خود را در ساحل رها نکنید.

(منبع: مجله گردشگری الی گشت)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!