پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
 

در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری ونزوئلا و مناطق دیدنی ونزوئلا می پردازیم. ونزوئلا کشوری است که از سواحل تا قله ی کوه هایش پر است از مناظر زیبا و دیدنی های شگفت انگیز. آبشارهای زیبا از کوه های بلندش سرازیر می شود، شهر های ساحلی و جزایر که آرامشی لذت بخش و سواحل ماسه ای را به گردشگران ارائه می کند، کوه های آند پس زمینه ی شگفت آوری برای برخی از شهر های رنگارنگ و پر جنب و جوش ایجاد کرده است و دلتای اورینوکو زیستگاه بسیاری از گونه های حیات وحش است. مکان های زیادی برای سیاحت در این کشور وجود دارد.

 کاراکاس پایتخت و در عین حال بزرگترین شهر در این کشور است و به خاطر تنوع فرهنگی و جاذبه های گردشگری جلوه ی ویژه ای از گردشگری را به شما ارائه می کند.

ونزوئلا

آبشار فرشته

آبشار زیبای فرشته یکی از جاذبه های گردشگری ونزوئلا و مناطق دیدنی ونزوئلا است که در قلب کشور و در جایی که کوه های بلند مانند غول های سنگی از زمین سر بر آورده اند قرار دارد. ارتفاع این آبشار 979 متر است و به عنوان یکی از بلندترین آبشار های آمریکای جنوبی و جهان شناخته می شود. این مکان خیره کننده در مکانی دور و صعب الوصول از پارک ملی کانائیما قرار گرفته است اما با پرواز در اطراف آبشار بازدید از آن امکان پذیر است. فصول بارانی بهترین زمان برای دیدن آبشار هستند، بین ماه های می و نوامبر، در این فصول آب فراوان است بنابراین آب آبشار قبل از رسیدن به پایین آبشار به صورت غبار آب ناپدید نمی شود (در فصول کم آب ، آب آبشار قبل از رسیدن به پایین آبشار به صورت ذرات ریز آب در می آید). در فصول گرم سال آب آبشار ممکن است در حد چند قطره باشد بنابراین بازدید کنندگان گاها ترجیح می دهند قبل از سفر ، کافی بودن آب آبشار را بررسی کنند. آبشار معمولا به دو طریق قابل بازدید است: یا از طریق پروازهای سیاحتی و یا از طریق سفر سه روزه با قایق که از شهر کانائیما آغاز می شود. سفر با قایق که شامل یک دوره پیاده روی در جنگل های بخش پایینی آبشار نیز می شود، به هیچ عنوان سفر لوکسی محسوب نمی شود و فقط لوازم اساسی اقامت در طول مسیر فراهم شده است. در طول فصول خشک به خاطر پایین بودن سطح آب ممکن است سفر به این آبشار که یکی از جاذبه های گردشگری ونزوئلا است با قایق امکان پذیر نباشد اما پرواز های زیادی از شهر ها ومناطق مختلف کشور برای بازدید از آبشار وجود دارد، مثلا از شهر های کاراکاس ، سیوداد بولیوار، سانتا النا، ایزا بارگریتا یا سایر شهر های بزرگ دیگر.

آبشار فرشته

مجمع الجزایر لوس روگوس (Archipiélago Los Roques)

سواحل خیره کننده، آبهای فیروزه ای، صخره های مرجانی و توسعه یافتگی کم و عدم وجود هتل های بلند و متراکم، مسافران را به این مجموعه جزایر به هم متصل در 160 کیلومتری شمال سواحل مرکزی ونزوئلا جذب می کند. این مجمع الجزایر، پارک ملی لوس روگوس نام دارند اما اکثر مردم آن را لوس روگوس می نامند. اینجا یکی از مناطق دیدنی ونزوئلا ، جایی است که مردم برای دوری از خیابان های شلوغ، مجتمع های بزرگ و جمعیت زیاد گردشگران، به آن پناه می برند. روستای ماهیگیری کوچک گرن روج که در جزیره ای به همین نام واقع شده است، اقامتگاه مرکزی محسوب می شود و شامل خانه های تک طبقه به رنگ های روشن است، خانه ها در این روستا مثل اکثر خانه هایی که در ونزوئلا میبینید، هستند. ساختمان ها در خط ساحلی قرار دارند و تا افق ادامه می یابند. یکی از بخش های دیدنی برای بسیاری از گردشگران، جزیره ی کوچک کایو د آگوا است که با قایق باید به آن رفت. این جزیره در برگیرنده ی یکی از زیباترین سواحل ونزوئلا است و آب های کم عمق فیروزه ای آن برای شنا و اسنوکر فوق العاده است.برای رفتن به این جزیره باید از کاراکاس سوار هواپیما شوید چون سرویس کشتی رانی در این مسیر ارائه نمی شود. فرودگاه در گرن روج واقع شده است. کسانی که می خواهند از مناطق ساحلی به بازدید از جزایر اطراف، غواصی یا سفر دریایی بروند می توانند قایق کرایه کنند.

مجمع الجزایر لوس روگوس

جزیره ی مارگاریتا (Isla de Margarita)

جزیره ی مارگاریتا یکی از توسعه یافته ترین سواحل ونزوئلا و مناطق دیدنی ونزوئلا است که تقریبا در 40 کیلومتری شمال سرزمین اصلی واقع شده و برای دوست داران آفتاب گرفتن  یکی از اهداف توریستی ونزوئلا است. مهمترین جاذبه ی این جزیره سواحل شنی نرم آن است که هم بین خارجی ها هم بین مردم ونزوئلا مشهور است. پرواز های چارتر زیادی از مبداهای مختلف بین المللی به سمت جزیره ی مارگاریتا پرواز می کنند. همچنین می توانید از پورتو لاکروز به این جزیره بروید. شهر اصلی در این جزیره شهر پورلامار است اما سواحل متعددی در اطراف این جزیره وجود دارند که بهترین سواحل در سمت شمال و شرق قرار دارند. بسیاری از این سواحل با هتلها و رستوران ها شکل و شمایلی توسعه یافته پیدا کرده اند. برخی از محبوب ترین سواحل عبارتنداز: La Playa El Agua, Playa Puerto Cruz, Playa Guacuco, Playa Manzanillo.

جزیره ی مارگاریتا

پارک ملی موروکوی (Parque Nacional Morrocoy)

پارک ملی موروکوی در امتداد ساحل قرار دارد و بعد از دو ساعت رانندگی به سمت غرب کاراکاس به این پارک می رسید. این پارک به خاطر سواحل سفید و شنی و صخره های مرجانی شناخته شده است که در امتداد سرزمین اصلی گسترش یافته است و ساحل مرجانی و بخش ساحلی جزیره را احاطه کرده است. برای کسانی که بیش از یک روز را در ساحل میگذرانند غواصی یکی از سرگرمی های اصلی به شمار می رود. پارک مسکن تعداد زیادی از پرندگان است از انواع عقاب ها و طوطی ها تا فلامینگو ها و لک لک های قرمز. برخی از محبوب ترین جزایر در این بخش عبارتند از : Cayo Sombrero, Cayo Borracho, Cayo Sal, and Cayo Peraza . به دو روش این پارک قابل دسترسی است: یکی از طریق توکاکا و دیگری از طریق چیچیریویچ. به وسیله ی قایق از این دو شهر می توانید به پارک بروید. دسترسی به پارک بسیار آسان است و از مکان های محبوب در میان مردم ونزوئلا محسوب می شود بنابراین در تعطیلات بسیار شلوغ و پر ازدحام است.

پارک ملی موروکوی

پارک ملی کانایما و گرن سابانا

پارک ملی کانایما مساحتی معادل سه میلیون هکتار را پوشش می دهد و به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو ثبت شده و آبشار فرشته و حومه ی شهر کانایما را نیز در بر می گیرد اما اینها تنها بخش کوچکی از این پارک بسیار گسترده هستند. این پارک در بر گیرنده ی فلاتهای مرتفع  لا گران سابانا و بیش از صد کوه مرتفع است که بیش از 1000 متر از سطح زمین ارتفاع دارند. سفری در گرن سابانا و پارک ملی کانایما  تجربه ای منحصر به فرد است و حتی لازم نیست که این سفر حتما بازدید از آبشار فرشته را نیز شامل شود. از دیدنی های این منطقه می توان به آبشارهای متعدد به ویژه در منطقه ی گرن سابانا در نزدیکی مرز برزیل اشاره کرد. شنا در بخش پایینی آبشار بخصوص در فصل گرم راه خوبی برای رهایی از گرمای هوا است و یکی از جذابیت های این سفر محسوب می شود.

پارک ملی کانایما

رورایما

کوه رورایما که یکی از جاذبه های گردشگری ونزوئلا و مناطق دیدنی ونزوئلا هست، دارای قله ی مسطح است جذابیت فراوانی برای دوست داران طبیعت و ماجراجویان دارد. پس از بالا رفتن از دره های اطراف، رورایما را همچون جزیره ای در آسمان خواهید دید. رورایما به خاطر فرم عجیب سنگ ها، آبشار ها ، گیاهان گوشت خوار ، قرن ها برای مردم بسیار جذاب بوده و هست. کوه های دارای قله های مسطح حتی الهام بخش رمان معروف آرتور کانن دویل به نام " جهان گمشده " بود. رورایما کی از بلند ترین کوه های قله مسطح در پارک ملی کانایما است و از محبوب ترین و معروف ترین مسیر های پیاده روی محسوب می شود. البته این پیاده روی چند روز به طول می انجامد و درجه ی حرارت با افزایش ارتفاع کاهش پیدا می کند و رورایما اغلب ابری ، مه آلود یا بارانی است. بنابراین مسافران باید با تجهیزات و آمادگی به این کوه پیمایی بروند.

رورایما

دلتای اورینیکو

دلتای اورینیکو واقع در شمال شرقی ونزوئلا بسیار چشم انداز است و تجربه ی کاملا متفاوتی برای مسافران رقم می زند و دقیقا به همین دلیل هم می تواند در لیست جاذبه های گردشگری ونزوئلا و مناطق دیدنی ونزوئلا قرار بگیرد. دلتای رودخانه محل زندگی بسیاری از گونه های جالب حیات وحش مثل میمون ها ، طوطی ها و ماهی های گوشتخوار است. کلبه های کنار رودخانه تورهای چند روزه برای میهمانان برگزار می کنند و گردشگران را با قایق برای تماشای حیات وحش و بازدید از زندگی مردم محلی، همراهی می کنند. برخی از کمپ ها نیز گردش شبانه برگزار می کنند. کیفیت کلبه های کنار رودخانه متفاوت اند بنابراین بهتر است قبل از اقامت تحقیقات لازم را انجام دهید. می توانید سفرتان را از سیداد بولیوار، سیداد گوایانا یا از سایر شهر ها شروع کنید یا از طریق عضویت در تورهای بزرگ از این دلتا نیز دیدن کنید.

دلتای اورینیکو

کاراکاس: گالیپان و کلیسای ملی

با اینکه تعداد کمی از مردم برای گذراندن وقت زیادی در کاراکاس برنامه ریزی می کنند اما این شهر دیدنی های ارزشمند زیادی دارد و همین طور هم تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری ونزوئلا و مناطق دیدنی ونزوئلا را. یکی از جاذبه های گردشگری ونزوئلا، شهر کوچک گالیپان در کوه آویلا در شمال کاراکاس است. امکان سفر با ماشین وجود  دارد اما راه آنقدر پر پیچ و خم است که امکان نگاه کردن به اطراف وجود نخواهد داشت. منظره از بالای تپه شگفت انگیز است، بخصوص در روزهایی که هوا صاف است، شما می توانید کاراکاس و سواحل اطراف را ببینید. بر فراز این تپه ها فروشندگان انواع کالا ها و تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای بومی را به قیمت های مناسب و معقول می فروشند. در کاراکاس کلیسای ملی مکان مهمی است. این بنا پس از زلزله ی سال 1812 که ساختمان کلیسای اصلی در آن زلزله نابود شده بود، ساخته شد. امروزه این مکان به عنوان مقدس ترین مکان در کشور شناخته می شود و محل تدفین و یادبود بسیاری از افراد برجسته از جمله سیمون بولیوار در آن قرار دارد.

گالیپان

پارک ملی مدونوس د کورو (Parque Nacional Los Médanos de Coro)

پارک ملی مدونوس د کورو دارای مناظر شگفت انگیز و با تپه هایی از شن وماسه شباهت زیادی به یک صحرا دارد. این تپه های شنی که در زبان محلی مدونوس نامیده می شوند با خطوط پیچشی و انحنایی فراوان منظره ی زیبایی به وجود آورده اند. ارتفاع برخی از تپه های شنی به 40 متر می رسد. در میان این تپه ها تالاب هایی قرار دارد که به واسطه ی سیلابه های چندین ساله پدید آمده اند. این پارک مکان جالبی برای گشت و گذار است؛ سر خوردن از تپه های شنی، عکاسی و مشاهده ی چشم انداز های متعدد این مکان را به یکی از دیدنی های ونزوئلا تبدیل کرده است.

پارک ملی مدونوس د کورو

پارک ملی موچیما

این پارک بخشی از ساحل را پوشش می دهد و شامل زنجیره ای از جزایر ساحلی در شرق پوئرتو لا کروز تا کومانا است.جاذبه ی گردشگری اصلی این پارک سواحل و غواصی در دریا است. با قایق هایی از Puerto La Cruz, Santa Fé, Mochima میتوان به جزایر دسترسی پیدا کرد.همچنین می توانید با اتوبوس یا ماشین به گشت و گذار در بخشی از پارک بپردازید و در روستاهای کوچک و خلیج های موجود در خط ساحلی بزرگراه 9 که مکانی برای قایقرانی هستند بایستید. مناطق اطراف پارک بسیار آرام است و تقریبا هیچ ترافیکی دیده نمی شود و این نکته ی مثبتی برای کسانی است که می خواهند در این منطقه بمانند یا به پاریا پنینسولا بروند.

پارک ملی موچیما

 

(منبع: همگردی)

 

 

 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!