شنبه, ۲۰ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پارلمان اسپانیا دعوت به تحریم رژیم صهیونیستی را تصویب کرد

پارلمان اسپانیا با اکثریت آرا طرح به رسمیت شناختن حق دعوت به تحریم رژیم صهیونیستی، خارج کردن سرمایه‌ها از آن و اعمال مجازات علیه این رژیم (بی دی اس) را به عنوان یک حق قانونی و همسو با آزادی بیان به تصویب رساند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، ائتلاف پارلمانی ترقی خواه اسپانیا که پیش نویس این طرح را به پارلمان ارائه داده بود، خاطر نشان کرد که کمیته همکاری های بین المللی در پارلمان اسپانیا با اکثریت آراء در تاریخ 27 ژوئن گذشته طرح "یونیدوس بودیموس" به منظور دفاع مشروع از حقوق بشر را به تصویب رساند.

این طرح از دولت اسپانیا خواسته است که حق فعالان حقوق بشر در مشارکت در فعالیت های قانونی و مسالمت آمیز را به رسمیت بشناسند. این طرح شامل حق تبلیغ به نفع پویش های تحریم رژیم صهیونیستی می شود و دولت اسپانیا به موجب آن نمی تواند در مسیر فعالیت های قانونی و مسالمت آمیز علیه نقض حقوق بشر در فلسطین محدودیتی ایجاد کند.

قبل از این "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دولت های ایرلند، هلند و سوئد هم از این حق فعالان اجتماعی حمایت کرده بودند.

گفتنی است که تاکنون شمار زیادی از شهرداری های اسپانیا در راستای حمایت از حقوق فلسطینیان به پویش تحریم بین المللی رژیم صهونیستی و حمایت از ملت فلسطین پیوسته اند که آخرین مورد از آنها شهرداری "بالدی مایا" بود.

(منبع: ایسکانیوز)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!