پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مدیریت غول نفتی ونزوئلا به قبضه نظامیان افتاد

فرمانده ارتشی که برای اداره بخش انرژی ونزوئلا منصوب شده است، افسران نظامی بیشتری را برای سمت‌های مدیریت ارشد شرکت نفتی دولتی PDVSA انتخاب می‌کند.

به گزارش ایسنا، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در اقدامی غیرمنتظره اوایل هفته جاری سرلشکر مانوئل کِوِدو را برای هدایت شرکت PDVSA و وزارت نفت انتخاب کرد و به ارتش برای کنترل صنعت نفت این کشور قدرت بیشتری بخشید.

بجز رسوایی‌های فساد، کِوِدو باید سازماندهی بدهی را در شرایطی که رکود شدیدی گریبانگیر ونزوئلا شده و این کشور هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است، بر عهده بگیرد.

رویترز به نقل از منابع آگاه در بخش انرژی ونزوئلا نوشت: انتصاب کِوِدو ممکن است خروج مدیران از PDVSA را تسریع کرده و مشکلات اداره این شرکت را در شرایطی که تولید نفت به پایین‌ترین میزان در حدود ۳۰ سال گذشته سقوط کرده است، تشدید کند.

حدود ۵۰ مقام شرکت نفتی PDVSA از ماه اوت که دولت علیه فساد مالی اعلام جنگ کرد، دستگیر شده‌اند.

منابع آگاه در شرکت PDVSA می‌گویند دولت مادورو از ادعاهای فساد برای به حاشیه راندن رقبا و عمیق کردن کنترل خود بر صنعت نفت استفاده کرده است. نفت بیش از ۹۰ درصد از درآمد صادراتی ونزوئلا را تشکیل می‌گردد.

بر اساس این گزارش، مقامات نظامی کنترل بخش‌های تولید کلیدی در شرق و غرب ونزوئلا را بدست خواهند گرفت.

رئیس جمهور ونزوئلا که محبوبیتش را به دلیل بحران اقتصادی از دست داده است، به تدریج در هیات دولت و صنایع مهمی مانند معدنکاری قدرت بیشتری به ارتش می‌دهد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!