شنبه, ۲۰ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کوره‌آ برای مبارزه با "خائنان" به اکوادور بازگشت

رییس جمهور سابق اکوادور در بازگشت از بلژیک متعهد شد که حزب خود را از گزند "خائنان" دور کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رافائل کوره‌آ، رییس جمهور سابق اکوادور بر سر کنترل حزب "اتحاد کشور" با جانشین و متحد سابق خود، لنین مورنو، رییس جمهور فعلی اکوادور درگیر است.

کوره‌آ پس از ورود به شهر "گوایاکیل" با استقبال جمعیت هواداران خود مواجه شد. اما در این جمعیت معترضانی نیز حضور داشتند. وی به خبرنگاران گفت: به خائنان اجازه نمی‌دهیم که کنترل حزب اتحاد کشور را در دست بگیرند.

کوره‌آ در روز 3 دسامبر در مجمع حزب اتحاد کشور در شهر "اسمرالداس" شرکت خواهد کرد.

رییس جمهورسابق اکوادور خواستار برکناری مورنو از حزب است و او را به اداره کشور با همکاری اپوزیسیون و پایان دادن به برنامه‌های چپ‌گرایی حزب متهم می‌کند. کوره‌آ همچنین مورنو را یک "دغل‌باز حرفه‌ای" خوانده است.

کوره‌آ اظهار کرد: باور داریم که در این امر پیروز می‌شویم و حزب اتحاد کشور را حفظ خواهیم کرد.

وی که پس از یک دهه بر عهده داشتن ریاست جمهوری، در ماه مه از سمت خود کناره‌گیری کرد، در بلژیک، کشور زادگاه همسرش به سر می‌بُرد اما نتوانست سیاست اکوادور را رها کند.

کوره‌آ در مصاحبه خود با خبرگزاری فرانسه در ماه سپتامبر، نارضایتی خود را از مسیر حرکت کشور تحت حکومت مورنو ابراز کرد و درباره بازگشت احتمالی خود برای دفاع از "انقلاب" صحبت کرد.

شکاف در حزب حاکم اکوادور از ماه اوت و با خلع اختیارات خورخه گلس، معاون رییس جمهور توسط مورنو در پی انتقادات مفصل او از رییس جمهور آغاز شد.

اپوزیسیون این کشور، اتهامات فساد را علیه گلس مطرح کرده و از دید آنان، "خائن" کوره‌آ است و نه مورنو.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!