پنجشنبه, ۱۸ آوریل ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آمریکا به تشدید فشار دیپلماتیک به دولت ونزوئلا ادامه می دهد

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از رویترز، آمریکا همچنان به تشدید فشار دیپلماتیک بر ونزوئلا ادامه می دهد. 

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد با هدف تشدید فشار بر دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از روز جمعه تحریم هایی علیه خورخه آرئازا وزیر امور خارجه ونزوئلا اعمال کرد. خزانه داری آمریکا به جزئیات بیشتر در مورد این تحریم ها اشاره ای نکرد. 
استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن به هدف گرفتن حکومت مادورو که آن را غیرقانونی می داند و به ویژه نمایندگان دیپلماتیک آن ادامه خواهد داد. 
آمریکا و برخي کشورهای غربی و کشورهای آمریکای لاتین خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند. 
وزارت امور خارجه ونزوئلا تحریم های آمریکا را غیرقانونی و نامشروع دانست و اعلام کرد آمریکا قصد دارد از این راه ونزوئلا را در عرصه بین المللی نابود کند. 
وزارت امور خارجه آمریکا هم با انتشار بیانیه جداگانه ای اعلام کرد تحریم ها علیه وزیر خارجه ونزوئلا یادآور این مسئله است که دستگیری رئیس دفتر گوایدو در ماه گذشته بی مجازات نخواهد ماند. اگر نیکلاس مادورو و متحدانش به زندانی کردن و ارعاب دولت مشروع و مردمی ونزوئلا ادامه دهند آمریکا به آنها پاسخ خواهد داد. 
آرئاز که همواره از طریق توئیتر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را هدف حمله قرار می دهد در هفته های اخیر چند بار با هدف جلب حمایت برای مادورو به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک سفر کرده است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!