جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ارسال سوخت ایران به ونزوئلا پیامی قدرتمندانه برای آمریکا دارد

فرانس ۲۴ ارسال سوخت ایران به ونزوئلا را بالاتر از کمک اقتصادی دانست و تاکید کرد این اقدام پیامی قدرتمندانه برای آمریکا دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ انگلیسی در گزارشی ارسال سوخت از طرف نفتکش‌های ایران برای ونزوئلا را پیامی قدرتمندانه برای آمریکا قلمداد کرد.

این شبکه تلویزیونی اعلام کرد نخستین نفتکش ایرانی حامل سوخت وارد ونزوئلا شد. ۱.۵ میلیون بشکه بنزین در زمانی از طرف ایران برای ونزوئلا ارسال شده است که این کشور منطقه آمریکای جنوبی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا به شدت با کمبود سوخت روبرو است. این حرکت ایران به شدت مورد انتقاد واشنگتن واقع شده است. این دو کشور هم اکنون تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد نفتکش فورچون ایران با همراهی ارتش ونزوئلا وارد آب‌های این کشور شد. این اقدام در حالی صورت گرفت که آمریکا درباره این اقدام هشدار داده بود.

این شبکه تلویزیونی بخشی از اظهارات نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را پخش کرد که وی گفت: «ما خواهان توسعه خود هستیم. ما دو کشور مبارز و انقلابی هستیم و ما هرگز در برابر امپریالیسم آمریکا تسلیم نمی‌شویم. ما حق تجارت آزاد در دریا‌ها و آسمان‌ها بین خود را محفوظ می‌دانیم.»

فرانس ۲۴ افزود نفتکش‌های دیگر در حالی که از طرف آمریکا زیرنظر قرار دارند در حال حرکت به طرف سواحل ونزوئلا هستند. به نظر می‌رسد که اقدام اخیر ایران پیامی بالاتر از کمک اقتصادی داشته باشد. به نظر می‌رسد که این اقدام ایران پیامی قدرتمندانه برای آمریکا به همراه دارد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!