سه شنبه, ۱۴ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

درباره سگوویا چه می دانید؟

اسپانیا جز معدود مقاصد گردشگری در دنیاست که همه ی جاذبه ها را در خود خلاصه دارد. شهرهای معروف و دیدنی با جاذبه های تاریخی، هنری، طبیعی، فرهنگی، تفریحی و… هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. اگر از شما بپرسند شهرهای خوب و زیبای اسپانیا را نام ببرید مطمئنابارسلونا، مادرید، والنسیا و سویل را نام می برید اما احتمالا نام سگوویا اصلا برایتان آشنا و معروف نیست.

 سگوویا شهری است که در اینجا می خواهیم به شما معرفی کنیم و نشان دهیم این شهر زیبا واقعا چیزی از بقیه ی شهرهای اسپانیا که شما نامشان را شنیده اید، کم ندارد. با الی گشت همراه باشید تا با این شهر زیبا بیشتر آشنا شویم:

 

 خیابانی در سگوویا

معرفی سگوویا

سگوویا شهری تاریخی است که در فاصله ی ۸۰ کیلومتری از شهر ماردید قرار گرفته است. این شهر در شمال اسپانیا و در منطقه ی کاستیا و لئون قرار دارد. این شهر تاریخی در قرن های ۱۱ و ۱۲ میلادی، جایگاه پادشاهان اسپانیایی بوده است و به همین دلیل بناهای چشم نواز و زیبای زیادی را در خود جای داده است و به خاطر همین بناهای قدیمی و تاریخی مدتی پیش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

آلکازار

آلکازار از دیدنی های سگوویا

یکی از دیدنی ترین سازه های سگوویا، آلکازار (Alkazar) نام دارد. آلکازار، قلعه ‌ای ساخته شده روی شبه جزیره‌ ای سنگی است که روزگاری قصر پادشاهی، زندانی ایالتی و مدرسه ای سلطنتی بوده است. این روزها، درهای آلکازار به روی گردشگران باز است و از آن به عنوان یکی از شناخته‌ شده ترین جاذبه ‌های گردشگری اسپانیا یاد می ‌شود. در زمانهای گذشته برای مقابله با حمله‌ ی اعراب، دیوارهایی دور تا دور شهر سگوویا کشیدند تا از ورود آنها به داخل شهر جلوگیری کنند. در آن زمان، این دیوار که طولی برابر ۳ کیلومتر دارد بیشتر از ۵ دروازه داشته، اما در حال حاضر فقط ۳ دروازه از آن ۵ دروازه باقی مانده است. بناهایی مثل صومعه ‌ی سانتا کروز لا ریل و کلیسای لا ورا کروز (Santa Cruz la Real and the La Vera Cruz). صومعه‌ سانتا ماریا دل پارال (Santa María del Parral) کاتولیک که در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده، تلفیقی زیبا از سه سبک معماری گوتیک، مودژار (mudéjar) و پلترسکو (plateresco) است.

طولانی ترین و قدیمی ترین قنات اروپا در سگوویا

سگوویا همچنین صاحب طولانی ‌ترین قنات قدیمی اروپا هم است. تاریخ دقیق ساخت این قنات مشخص نیست، اما گفته شده حفر این قنات به قرن اول بعد از میلاد بر می گردد. این قنات ۷۲۸ متری تا به امروز نقش بزرگی در تامین آب مصرفی شهر داشته است.

کلیسای جامع سگوویا

کلیسای جامعه سگوویا

کلیسای جامع سگوویا که در سال ۱۵۲۵ تا ۱۵۲۷ ساخته شده است را آخرین نمونه از معماری سبک گوتیک در اروپا می ‌دانند. این کلیسای بی‌نظیر، ۱۰۵ متر طول، ۵۰ متر عرض و ۳۳ متر ارتفاع دارد. بد نیست بدانید، کلیسای جامع گوتیک با ۱۵۷ متر ارتفاع، بلندترین کلیسای دنیا است. امروزه، شهر جدید سگوویا به دلیل پارک‌ های زیبایش شهره است و گردشگران زیادی به خاطر موزه‌های دیدنی این شهر به آن سفر می کنند.

(منبع: مجله گردشگری الی گشت)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!