یکشنبه, ۱۲ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معماری اسپانیا

اسپانیا از آن کشورهای اروپایی است که با ورود به آن شاید باورتان نشود اینجا اروپاست. از شمال تا جنوب آن چیزهای جدیدی را می بینید که شما را عاشق این سرزمین می کنند. اما یکی از جذابیت های این کشور دیدن معماری بی نظیر اسلامی در اینجاست که در بسیاری مساجد و بناهای قدیمی دیده می شود، بناهایی که طی حضور ۸۰۰ ساله مسلمانان در این کشور با هنرمندی دستان مشهورترین هنرمندان طراحی و ساخته شده اند.

باید بگوئیم معماری اسلامی تنها روی بناها و ساختمان ها خلاصه نمی شد؛ این سبک در اسپانیا روی پارک ها، پل ها، شهرسازی،  ضرب سکه، زردوزی روی پارچه ها، صنعت نساجی و … تاثیر بسزایی گذاشت، به شکلی که با سفر به اسپانیا به خصوص به جنوب آن می توانید شاهد تاثیر آن حتی پس از سال ها باشید،الی گشت را با تماشای عکس های معماری اسپانیا همراهی کنید.

معمماری اسلامی اسپانیا
مطالب مرتبط:
والنسیا شهر سازه های عجیب در اسپانیا
تماشای معماری اسلامی در کوردوبای اسپانیا

در بناهای تحت تاثیر معماری اسپانیایی شما سقف های بلند با طاق های نعلی شکل و قوس های شبدری و یا دالبری شکل می بینید.

در بناهایی اسپانیایی گوشه ای از این نوع سبک معماری را می توانید در آثار به جا مانده از آن دوران روی کنده کاری  فلزها و عاج ها و زر کوبی روی فولاد و مفرغ ببینید. این سبک معماری بعدها تاثیر چشمگیری روی هنر اسلامی به اروپایی ها داشت. از معروف ترین این آثار می توانیم به مسجد جامع طرقبه در کردوبا و کاخ الحمرا در شهر گرانادا یاد کنیم. برای ساخت مسجد طرقبه چیزی حدود ۲۵۰ سال زمان گذاشته شد، با ورود به این مسجد ستون های طاقی بسیار زیادی را خواهید دید.

معماری اسپانیایی
بناهای زیبای اسلامی
معماری اسلامی در اسپانیا
بناهای اسلامی
معماری اسلامی
بناهای بی نظیر اسپانیا
 
 
ساختمان های اسلامی
 
 
(منبع: مجله گردشگری الی گشت)
 
 

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!