چهارشنبه, ۲۴ آوریل ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آمریکا مشتری نفت ونزوئلا شد

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از منابع آگاه خبر داد که آمریکا در ازای کاهش تحریم های نفتی ونزوئلا از این کشور خواسته که دستکم بخشی از صادرات نفتی خود را به این کشور اختصاص دهد.

ایرنا نوشت: 

خبرگزاری رویترز نوشت که مقام های آمریکایی در جریان گفت و گوهای اخیر با مقام های ونزوئلایی تاکید کرده اند که اولویت آنها تامین نفت خام برای کشورشان است. این مقام ها به همتایان ونزوئلایی خود اعلام کردند که هرگونه کاهش تحریم های ونزوئلا مشروط به صادرات مستقیم نفت آن به آمریکا خواهد بود.

افراد مطلع از مذاکرات اوایل هفته اخیر که آمریکا به دنبال دور ساختن ونزوئلا از روسیه بود، خبر دادند که این رایزنی ها پیشرفت اندکی داشته ولی طرفین توافق کردند که گفت و گوهای بیشتری انجام دهند.

به گفته منابع رویترز، انرژی مهمترین موضوع این مذاکرات بود و طرفین بازگشت ونزوئلا به بازارها و دسترسی موقت شرکت ملی نفت این کشور به مراوات بانکب جهانی را بررسی کردند.

از سوی دیگر، در پی سفر اوایل این هفته هیاتی از واشنگتن به ونزوئلا، کاخ سفید پیش از نیمه شب سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد ونزوئلا، «گوستاوو کاردناس» و «خورخه فرناندز» دو شهروند آمریکایی را از زندان آزاد کرده است.

این بیانیه کاخ سفید نشانه کاهش احتمالی تنش ها میان واشنگتن و کاراکاس در بحبوحه جنگ میان روسیه و اوکراین است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!