پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
یورش جمعی از حامیان دولت ونزوئلا به ساختمان کنگره

تهران - ایرنا - دهها تن از حامیان دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا ظهر چهارشنبه (به وقت محلی) به ساختمان کنگره این کشور که تحت کنترل احزاب مخالف دولت است، یورش بردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان که از در اصلی وارد ساختمان شده بودند، توانستند خود را به راهروها برسانند و دستکم سه نماینده کنگره ونزوئلا را زخمی کنند.
این افراد که در گزارشها «حامیان دولت ونزوئلا» خوانده شده اند، اقدام به آتش افروزی در محوطه داخلی ساختمان کنگره کردند و با ماموران امنیتی درگیر شدند.
تنش ها در ونزوئلا در هفته های گذشته به شدت افزایش یافته است. تنها در سه ماه گذشته بیش از 90 نفر در جریان تظاهرات های ضد دولتی کشته شده اند.
معترضان دولت مادورو را در ایجاد وضعیت نا به سامان اقتصادی مقصر می دانند. رئیس جمهوری اما توطئه «سرمایه داران تحت حمایت آمریکا» را عامل بحرانی می داند که اقتصاد این کشور را فلج کرده است.
«طارق العیسمی» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا پیش از حادثه روز چهارشنبه، در صحن مجلس ملی این کشور حاضر شده و طی یک نطق جنجالی، حامیان دولت را به قدرت نمایی تهییج کرده بود.
مادورو با وجود بالا گرفتن تنشها، همچنان حمایت افسران عالی رتبه نظامی را دارد؛ موضوعی که موجب شده تا احتمال کودتا برضد دولت منتفی شود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!