دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ترامپ احتمالا گوآنتانامو را دوباره پر می‌کند

مقام‌های دولت ترامپ به قصدشان برای پر کردن مجدد زندان گوآنتانامو در خلیج کوبا با "افراد ناباب" اشاره کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حین کمپین انتخاباتی سال گذشته متعهد شد در صورت روی کار آمدن گوآنتانامو را "پر" کند.

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، جف سشنز، دادستان کل آمریکا و معاون او راد روزنستاین به همراه دن کوتز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا اخیرا گوآنتانامو بازدید به عمل آوردند تا "اطلاعات به‌روزی درباره عملیات‌های کنونی" دریافت کنند.

جف سشنز از زمانی که سناتور آلاباما بود، از ادامه استفاده از زندان گوآنتانامو حمایت می‌کرد. او به ان‌بی‌سی گفت: "آنجا برای نگهداری این نوع از مجرمان خطرناک بسیار مناسب است."

او در مصاحبه‌ای جداگانه به "شبکه رادیو سالم" گفت: "ما برای نگهداری آن هزینه زیادی می‌کنیم و من از این دیدگاه حمایت می‌کنم که آنجا جای بسیار قابل قبولی است. واقعیت این است که بسیاری از انتقادها از آنجا در واقع اغراق شده است.

زندان گوآنتانامو سال ۲۰۰۲ پس از حملات ۱۱ سپتامبر و حمله آمریکا به افغانستان، با هدف نگهداری مظنونان تروریستی خارجی باز شد. تعداد زندانیان باقی‌ مانده از مجموع حدود ۸۰۰ زندانی به حدود ۴۱ تن رسیده است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا یک دستور اجرایی برای تعطیل شدن این زندان امضا کرده بود و تاکید داشت که آنجا به محلی برای جذب نیرو از طرف گروه‌های تروریست تبدیل شده بود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!