شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران بر ضرورت گسترش همکاری های طرفین تاکید کرد

مادرید- ایرنا-گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران با ابراز احترام به کشور دوست جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت گسترش همکاری های طرفین در ابعاد مختلف همچون روابط پارلمانی تاکید کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، «کامبیز شیخ حسنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در هاوانا روز پنجشنبه در نشستی با اعضای گروه دوستی پارلمانی کوبا با ایران ملاقات و درباره همکاری های دوجانبه گفت و گو کرد.
این نشست که در فضایی صمیمانه برگزار شد، گروه دوستی پارلمانی کوبا با جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط خوب دو کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شد و بر توسعه هرچه بیشتر روابط پارلمانی تهران و هاوانا تاکید کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با ادای احترام به ملت و دولت کوبا و قدردانی از مواضع هاوانا در محکومیت و ابراز همدردی با خانواده شهدای حملات تروریستی اخیر در تهران، گفت: روابط سیاسی و همکاری های بین المللی دو کشور در سطح خوبی در حال پیگیری بوده و تلاش داریم سطح روابط اقتصادی دو کشور را همطراز با روابط سیاسی موجود ارتقا بخشیم.
شیخ حسنی به سفر سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه کشورمان به کوبا و امضا بیش از 12 یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های مختلف در جریان برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی اشاره کرد و این رویداد را نشانگر اراده دو کشور بر گسترش روزافزون روابط برشمرد.
سفیر کشورمان در کوبا به تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران و جمهوری کوبا اشاره کرد و گفت که تلاش های اخیر دولت ترامپ برای مخالفت با توافق نامه هسته ای میان ایران و 5+1 (برجام) و اعلان تصمیم های جدید ترامپ ضد کوبا، جملگی نشانگر چندباره این واقعیت است که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست.
«پدرو ویکتور سیمون رودریگز» رئیس گروه دوستی پارلمانی کوبا نیز در این نشست بر تحکیم روابط دوستانه و نزدیک بین دو کشور دوست تاکید کرد و تلاش های صورت گرفته برای ارتقای این روابط را ستود.
وی به سخنان انقلابی مبارز ارنستو چه گوارا اشاره کرد و گفت که ما هرگز نمی توانیم سر سوزنی به امپریالیست ها اعتماد داشته باشیم.
سیمون رودیگرز همچنین خواستار همکاری دوجانبه در تبیین اصول و ارزش های انقلابی برای آحاد جامعه، بخصوص نسل جوان که در معرض هجمه های فرهنگی قرار دارند، شد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!