شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
استعفای سه مقام دولت کاتالونیا در اعتراض به همه‌پرسی استقلال

به دنبال پافشاری دولت منطقه‌ای کاتالونیا در اسپانیا بر برگزاری همه پرسی استقلال در ماه اکتبر، سه مقام ارشد این دولت که با همه‌پرسی مخالفند، استعفا کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه رهبر منطقه کاتالونیا از تغییرات گسترده در کابینه دولتش خبر داد و در همین راستا سه سیاستمدار بلندپایه این دولت به دنبال پافشاری آن بر برگزاری همه‌پرسی مناقشه برانگیز استقلال، کناره‌گیری کردند.

ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا واکنش شدیدی به این اتفاق نشان داد و در یک کنفرانس خبری گفت که این تغییرات در دولت کاتالونیا یک "تسویه شکاک‌ها" و "پیروزی رادیکالیسم" است.

راخوی گفت: چیزی که ما مشاهده کرده‌ایم یک جلوه دیگر لغزش به سمت استبداد است.

وی همچنان متعهد شد که جلوی برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا را که برای اول اکتبر درنظر گرفته شده، خواهد گرفت.

سه سیاستمدار استعفا کرده همگی از اعضای مهم دولت کاتالونیا به شمار رفته و عهده دار سمت‌های آموزش، امور داخلی و سخنگوی دولت بوده‌اند.

کارلس پوجدمون، رئیس منطقه کاتالونیا در یک کنفرانس خبری به منظور اعلام این استعفاها گفت: هر سه نفر به دلایل غیرمرتبط با همه‌پرسی تصمیم به استعفا گرفتند.

وی جایگزین‌های آنها را نیز معرفی کرد.

رهبر کاتالونیا گفت: مقام‌های جدیدی که روی کار آمده‌اند در این لحظه مهم اطمینان، شجاعت و وفاداری کامل خود را ابراز کردند. دولت کاتالونیا نیاز به اراده و اعتقاد همه مقام‌های دولت بدون استثنا به پیشبرد طرح همه پرسی اول اکتبر دارد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!