شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
خدادی: رفتار دوگانه رسانه‌ها، عامل اصلی تصویر نادرست غرب از ایران است

تهران – ایرنا – مدیرعامل ایرنا در دیدار با هیات رسانه‌ای اسپانیا، خواستار پوشش صحیح و جامع رویدادهای ایران توسط رسانه‌های غربی شد و گفت بخشی از سوء‌تفاهم‌های غرب در ارتباط با ایران، به عملکرد رسانه‌ها مربوط است.

محمد خدادی در دیدار با مدیران و سردبیران مجله دیپلمات، روزنامه ال‌پاییس، روزنامه لاراسون و روزنامه لاوان گفت: متاسفانه بعضا دیده می‌شود که رسانه‌ها به دلیل سود مالی از انتشارِ منصفانه اخبار خودداری می‌کنند. شما به وضع کشور یمن نگاه کنید. این کشور، سرزمینی است که در شرایط عادی، تنها 40 درصد از آن به نیروی الکتریسیته دسترسی دارد. عربستان سعودی بیش از دو سال است که یمن را بمباران می‌کند. شما چند خبر فوری یا تحلیل جدی از رسانه‌های مهم بین‌المللی دیده‌اید که به کشتار مردم یمن و پیامدهای بمباران آن کشور بپردازد؟‌ آیا یمن بمباران نمی‌شود و مردم کشته نمی‌شوند یا این فجایع رخ می‌دهد اما خبرش به خواست برخی کشورها سانسور می‌شود؟
خدادی شرایط سیاسی و اجتماعی در ایران را از بسیاری از کشورهای منطقه متفاوت دانست و یادآور شد رقابت‌های جدی و مشارکت مردم در انتخابات، نشانه‌ای از تکثر آرا، حضور فعال رسانه‌ها و رسانه‌مداری مردم ایران است.
مدیر عامل ایرنا 'امید' را مهمترین دستاورد دولت روحانی برای مردم ایران نامید و گفت اگرچه در هیچ جای دنیا از جمله ایران، موفقیت‌ها 100 درصد نیست، اما مردم احساس می‌کنند که کشور در حال پیشرفت است و دولت به وعده‌هایش پایبند می‌ماند. درست به همین دلیل است که مردم دوباره با رای بالا به حسن روحانی رای دادند.
خدادی در پاسخ به سوالی درباره وضع شبکه‌های اجتماعی در ایران، گفت: بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در ایران در دسترس هستند و ایرانیان از آنها استفاده می‌کنند؛ برای مثال، تلگرام، اینستاگرام، واتس آپ و لاین از جمله شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد در ایران به شمار می‌روند.
مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تروریسم و افراط‌گرایی گفت: ایران همواره پیشگام مبارزه با تروریسم بوده است. آقای روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، چند سال پیش خواستار اجماع بین‌المللی علیه افراط‌گرایی شد. از شما دعوت می‌کنم درباره ریشه‌های پیدایش القاعده، داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های افراط‌گرا و تروریستی تحقیق کنید و ببینید چه کسانی در آغاز برای آنها پول و سلاح و آموزش و حتی امکانات تبلیغاتی فراهم می‌کردند. زمانی که ایران صدام را یک جنایتکار می‌نامید، بسیاری از کشورها از او پشتیبانی می‌کردند. طالبان که متحد القاعده بود، در افغانستان 16 دیپلمات ایرانی را ترور کرد. در دوره‌ای 17 هزار ایرانی قربانی گروهک تروریستی مجاهدین شدند. در آن زمان کسی در اروپا و آمریکا از جانب تروریسم احساس خطر نمی‌کرد. اما امروز افکار عمومی آگاه‌تر شده‌اند.
هیات رسانه‌ای اسپانیا دیروز (یکشنبه) افزون بر دیدار با مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، از اتاق خبر ایرنا نیز بازدید کرد و با مراحل تولید و انتشار خبرها به زبان فارسی و زبان‌های دیگر در ایرنا آشنا شد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!