پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
توصیه‌های امنیتی آمریکا به شهروندانش در ونزوئلا

تهران-ایرنا- سفارت آمریکا در ونزوئلا روز دوشنبه در بیانیه ای از شهروندان آمریکایی خواست تدابیر ویژه ای به دنبال اعتصاب آتی مخالفان در ونزوئلا اتخاذ کنند.

به گزارش سایت سفارت آمریکا در ونزوئلا، در این بیانیه عنوان شد: مخالفان دولت ونزوئلا خواستار برگزاری اعتصاب عمومی در روز چهارشنبه و پنج شنبه شده اند. ما انتظار داریم که تدابیر لازم از جمله جمع آوری مواد غذایی و آب برای 72 ساعت در دستور کار شهروندان امریکایی قرار بگیرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: از شهروندان آمریکایی می خواهیم از حضور در مناطق برگزاری تظاهرات امتناع کنند. حتی اگر قرار است تظاهرات های مسالمت آمیز برگزار شود ممکن است به خشونت کشیده شود. درگیری ها با حضور نیروهای امنیتی ونزوئلا نیز ممکن است.
در تظاهرات های اخیر حضور نیروهای امنیتی ونزوئلا پررنگ بود و در برخی موارد از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده شد.
سفارت آمریکا در ونزوئلا از شهروندان آمریکایی خواست تا به طور مداوم اخبار رسانه های محلی ونزوئلا را رصد و تدابیر احتیاطی در محل کار و زندگی شان داشته اتخاذ کنند.
به گزارش ایرنا، سفارت آمریکا در حالی به شهروندانش در ونزوئلا در مورد اتخاذ تدابیر احتیاطی با توجه به اوضاع این کشور هشدار داده که دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی در دهه های اخیر این کشور به دلیل کمبود مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار بالا روبرو بوده است.
رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته تاکید کرد که هدف اصلی برگزاری انتخابات مجلس موسسان در این کشور، تضمین صلح- عدالت و حقیقت و سازش میان همه مردم است.
این در حالی است که مخالفان شرکت در این انتخابات را تحریم کرده اند
' نیکلاس مادورو' در یک مصاحبه تلویزیونی خاطر نشان کرد: ما به نظم، عدالت، صلح و اتحاد دوباره نیاز داریم. ما یک گزینه داریم و آن تشکیل مجلس موسسان است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!