شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پیشنهاد آتش بس ۳ ماهه توسط ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا

گروه چریکی ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا موسوم به "ELN" اعلام کرد که آتش بس سه ماهه‌ای را به دولت و در جریان مذاکرات صلح در اکوادور پیشنهاد کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا و دولت خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین که در فوریه سال جاری میلادی مذاکرات رسمی را برای دستیابی به صلح آغاز کرده‌اند، دور جدیدی از این مذاکرات را در روزهای اخیر شروع کردند.

هر دو طرف گفته‌اند که به دنبال همکاری با یکدیگر برای دستیابی به این آتش بس هستند.

برناردو تایز، یکی از اعضای ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا در تیم مذاکرات به خبرنگاران در کیتو، اکوادور گفت: این می‌تواند سرآغاز یک آتش بس دو طرفه باشد، البته نمی‌توان گفت که این پایان درگیری‌هاست بلکه به صورت موقت باعث ایجاد اعتماد میان دولت و ارتش آزادی بخش ملی می‌شود.

وی ادامه داد: این ایده برای آتش بس سه ماهه موقت است و برای تسکین دادن به آلام غیرنظامیان محسوب می‌شود.

رئیس جمهوری کلمبیا در گذشته از چریک‌ها خواسته بود تا به آدم ربایی و انجام حملات علیه زیرساخت‌های توزیع نفت پایان دهند. انفجار اخیر بمب توسط چریک‌ها باعث شد تا خط لوله "کانو لیمون" برای ۵۶ روز بلااستفاده بماند.

ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا ۲۰۰۰ چریک دارد و مدت‌هاست که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمانی تروریستی شناخته می‌شود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!