جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
قانونگذاران آمریکایی به دنبال تحریم‌های بیشتر علیه ونزوئلا

قانونگذاران جمهوری خواه آمریکایی گفتند اگر ونزوئلا از طرح خود برای بازنگری در قانون اساسی دست برندارد تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور وضع می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتور مارکو روبیو که در امور آمریکای لاتین در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فعال است در یک نشست خبری با دو تن دیگر از اعضای جمهوری خواه کنگره که هر دو از فلوریدا هستند،‌ به بررسی مساله تحریم‌های بیشتر علیه ونزوئلا پرداخت.

این قانونگذاران جمهوری خواه انتظار دارند اگر ونزوئلا روز یکشنبه رای‌گیری برای تشکیل مجمع تدوین مجدد قانون اساسی را برگزار کند، واشنگتن دست به تحریم‌های بیشتر علیه کاراکاس بزند.

روبیو گفت که دولت ترامپ در روزهای گذشته تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا اعمال کرده و باید تحریم‌های بیشتری را نیز وضع کند.

خولیو بورگس، رهبر مجلس قانونگذاران ونزوئلا نیز به صورت تلفنی در این نشست خبری به بررسی این رای گیری پرداخت.

دولت واشنگتن روز چهارشنبه 13 تن ازمقام‌های ارشد دولت کاراکاس را تحریم کرد و با انجام این کار به دنبال اعمال فشار بر نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا برای دست کشیدن از تشکیل مجمع جدید برای تدوین مجدد قانون اساسی است.

یکی از مقام‌های ارشد دولت ترامپ به رویترز گفت که اگر مادورو به دنبال تحقق برنامه‌اش باشد، دولت واشنگتن خیلی سریع دست به کار می‌شود.

روبیو نیز تاکید کرد که آمریکا به دنبال دیکته کردن امور به ونزوئلا نیست. او گفت: آنچه امروز ما را متحد می‌کند دخالت در امور کشوری دیگر نیست بلکه حمایت از مردم آن کشور است.

وی در ادامه گفت: استیو منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز با مساله تحریم‌های بیشتر علیه کاراکاس آشناست و دونالد ترامپ با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه‌اش در این باره در روزهای گذشته صحبت کرد. من نیز سه بار با ترامپ در ماه جاری میلادی صحبت کرده‌ام و روز پنجشنبه با مایک پنس، معاون ترامپ درباره ونزوئلا گفتوگو داشتم. برای بررسی این مساله با مقام های دولتی واشنگتن از نزدیک همکاری داریم.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!