جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
هاوانا، توطئه بین‌المللی به سرکردگی واشنگتن علیه اراده مردم ونزوئلا را محکوم کرد

تهران - ایرنا - دولت کوبا ضمن تمجید از برگزاری انتخابات مجلس موسسان در ونزوئلا، توطئه بین المللی به فرماندهی آمریکا را برای ساکت کردن صدای مردم ونزوئلا و سرکوب خواست آنان، محکوم کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هاوانا در این بیانیه خاطر نشان کرد: ما به خوبی در جریان این اقدامات مداخله جویانه در ونزوئلا قرار داریم. آنها (واشنگتن و متحدانش) تصور می کنند که در رسیدن به هدف فرمانبردار کردن مردم ونزوئلا از مخالفانی که توسط خارجی ها تامین مالی می شوند، موفق خواهند شد.
کوبا در ادامه ضمن اعلام اینکه فقط مردم ونزوئلا می توانند در مورد چگونگی غلبه بر مشکلات خود تصمیم گیری کنند، بار دیگر همبستگی خود را با مردم و دولت ونزوئلا اعلام کرد.
واشنگتن که پیش از این تهدید کرده بود در صورت برگزاری انتخابات مجلس موسسان در ونزوئلا، تحریم هایی را علیه کاراکاس اعمال خواهد کرد، روز گذشته (دوشنبه) تحریم هایی را علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اعمال کرد.
برگزاری این انتخابات در ونزوئلا، موافقت ها و مخالفت هایی در سطح ببن المللی به همراه داشت. آمریکا، اتحادیه اروپا شامل اسپانیا و چند کشور دیگر با برگزاری این انتخابات مخالفت کردند.
به گزارش ایرنا، دولت ونزوئلا پیش تر اعلام کرده بود که هدف از برگزاری انتخابات مجلس موسسان در این کشور، اعمال تغییراتی در قانون اساسی است. مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرده است که برگزاری این انتخابات، تنها راه حل چالش های کشوری است که با سخت ترین مشکلات اقتصادی و سیاسی چند دهه اخیر به علت کمبود مواد غذایی و دارو و همچنین نرخ تورم بالا، دست و پنجه نرم می کند.
در حالی که مادورو پیشنهاد تشکیل این مجلس را برای نجات ونزوئلا از وضعیت بحرانی مطرح کرده است، مخالفان دولت مدعی هستند که وی در نظر دارد از طریق این مجلس، اراده و خواسته ‌های خود را 'بدون مزاحمت مخالفان' به اجرا برساند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!