دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تاکید معاون ترامپ بر ادامه فشارهای اقتصادی و سیاسی بر مادورو

تهران - ایرنا - «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در آرژانتین گفت: فشارهای اقتصادی و سیاسی بر«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا باید ادامه یابد تا دمکراسی در این کشور با ابزارهای صلح آمیز احیا شود.

به گزارش شبکه تله سور ونزوئلا، پنس دیروز (سه شنبه) در گام دوم سفرش به آمریکای لاتین وارد آرژانتین شد و با 'مائوریسیو مکری' رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد. مسئله ونزوئلا از جمله موارد مورد بحث میان طرفین بود.
معاون رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهوری آرژانین گفت: ما باید از مردم ونزوئلا در مسیر نبردشان برای آزادی حمایت کنیم.
این در حالیست که رئیس جمهوری آرژانتین نیز در این کنفرانس خبری به جمع رهبران مخالف تهدید اخیر دونالد ترامپ علیه ونزوئلا پیوست و گفت: ما در بلوک تجاری آمریکای جنوبی (مرکوسور)، استفاده از اهرم زور و نظامی رابه عنوان راه حلی در ونزوئلا نمی بینیم.
با این حال مکری تصریح کرد که یک وحدت نظر در قاره آمریکا در مورد کمک به احیای دمکراسی در ونزوئلا وجود دارد.
مایک پنس در ادامه سفرش به آرژانتین و بازدید از بورس بوئنوس آیرس گفت که واشنگتن به دنبال یک 'راه حل صلح آمیز' در ونزوئلا است، اما به جایگزین های زیادی نیز فکر می کند.
وی افزود که ترامپ از همسایگان آمریکا در آمریکای لاتین می خواهد تا اقدامات بیشتری در مورد اوضاع ونزوئلا انجام دهند.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: مایک پنس در آرژانتین اعلام کرد در مورد رسیدن به یک راه حل صلح آمیز برای ونزوئلا از طریق فشارهای سیاسی و دیپلماتیک به رئیس جمهوری این کشور مطمئن است.
وی گفت که در مذاکراتش با مکری دو طرف توافق کرده اند فشارها به مادورو برای برگزاری انتخابات و آزادی زندانیان سیاسی در این کشور تداوم یابد.
مایک پنس همچنین در سفر به این کشور از سیاستهای اقتصادی رئیس جمهوری آرژانتین تمجید کرد و گفت: رئیس جمهور مکری اصلاحات جسورانه ای را اجرا کرده که اعتبار آرژانتین را در جهان احیا کرده است. خبر خوب این است که اقدامات مشابه ای در کل آمریکای لاتین اجرا می شود.
مایک پنس قرار است به شیلی و پاناما نیز سفر کند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در مورد اوضاع ونزوئلا گفته بود: ما گزینه های بسیاری برای ونزوئلا داریم، از جمله گزینه احتمالی نظامی؛ اگر لازم باشد.
شماری از سیاستمداران، جنبش های اجتماعی و دولتهای جهان از جمله مقام هایی از دولت های آمریکای لاتین تهدید ترامپ را علیه ونزوئلا محکوم کردند.
دولت اکوادور در بیانیه ای تصریح کرد: باید به جامعه جهانی متذکر شد که آمریکای لاتین منطقه صلح و ثبات است و لازم است همه کشورها به حفظ این ثبات در برابر تهدیدها یا مداخله ی خارجی متعهد باشند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!