سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مورالس: تلاش آمریکا برای جلب حمایت منطقه ای از مداخله نظامی در ونزوئلا شکست خورد

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری بولیوی تصریح کرد که تلاش آمریکا برای جلب حمایت منطقه ای در مداخله احتمالی نظامی در ونزوئلا به طور کامل با شکست مواجه شده است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه تله سور، 'اوو مورالس' رئیس جمهوری بولیوی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا که اخیرا به آمریکای لاتین سفر کرده در جلب حمایتها برای مداخله نظامی در ونزوئلا به طور کامل ناکام ماند. هیچ مداخله ای در امور کشورها قابل قبول نیست.
معاون رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش به چند کشور آمریکای لاتین رفت و با مقامات این کشورها در مورد مسائل مختلف به ویژه تحولات ونزوئلا رایزنی کرد.
تمامی این مقامات به معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند که تنها راه پذیرفتنی برای حمایت از دمکراسی در ونزوئلا ' مذاکره و دیپلماسی' است.
پیش از این نیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که گزینه نظامی در ونزوئلا امکان دارد.
مایک پنس نیز در سفرش به آمریکای لانین از مقامات این کشورها خواست تا اقدامات بیشتری را برای اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا انجام دهند.
رئیس جمهوری بولیوی در ادامه توییت خود تصریح کرد: آمریکای جنوبی دیگر حیاط خلوت آمریکا نیست. ما در دوران تغییرات زندگی می کنیم. دوران امپراطوری تمام شده است.
مورالس نوشت: از آنجائیکه دونالد ترامپ تشویق به نژادپرستی و بیگانه ستیزی می کند، وی نمی تواند دمکراسی و آزادی را در آمریکای لاتین آموزش دهد. ترامپ باید به تمامیت ارضی و هویت دیگر کشورها احترام بگذارد.
به گزارش ایرنا، این اظهارات مورالس در حالی علیه سیاستهای متجاوزانه دولت ترامپ مطرح شده است که رئیس جمهوری بولیوی پیشتر بارها همبستگی خود را با دولت نیکلاس مادورو اعلام و اقدامات واشنگتن برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا را محکوم کرده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!