جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا خواستار برگزاری اجلاس بین المللی حامیان صلح در این کشور شد

تهران - ایرنا - ' خورخه ' وزیر امور خارجه ونزوئلا خواستار برگزاری نشست بین المللی تمامی کشورهایی که حامی مذاکرات صلح آمیز میان دولت و مخالفان دولت ونزوئلا هستند، شد

به گزارش شبکه تله سور، آرئاسا دیروز (یکشنبه) طی سخنرانی در جمع هیات های دیپلماتیک بین المللی بر این مساله تاکید کرد که کشورهای شرکت کننده در این نشست باید حس نیت خود را در قبال صلح در ونزوئلا نشان دهند و علیه مداخله خارجی در این کشور از جمله زمینه چینی سیاسی امریکا برای مداخله در امور کاراکاس موضع گیری کنند.
وی در ادامه عنوان کرد که از مشارکت گروههای دیپلماتیک که در فرآیندهای میانجیگرایانه گذشته ونزوئلا با هدایت ' مارتین تورخوس' رئیس جمهوری سابق پاناما و با حضور ' لئونل فرناندز' رئیس جمهوری سابق جمهوری دومینیکن و ' خوزه لوئیس زاپاترو' نخست وزیر سابق اسپانیا استقبال می کند.
وزیر امور خارجه ونزوئلا تصریح کرد: از کشورهای اروپایی نیز، که تمایل خود را برای تسهیل روند مذاکرات با احترام به تمامیت ارضی ونزوئلا نشان داده اند، می خواهیم در این مذاکرات شرکت کنند.
آرئاسا همچنی گفت که جزئیات این اجلاس، مکان و تاریخ ان در روزهای اینده اعلام خواهد شد.
پیش از این نیز نیکلاس مادورو خواستار برگزاری اجلاس بین المللی برای حل چالش ها در ونزوئلا شده بود. رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین از جامعه جهانی خواسته تا در راستای همبستگی با ونزوئلا در مسیر محافظت از تمامیت ارضی و استقلال این کشور و همچنین مخالفت با افراطی گری های واشنگتن، متحد شود.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا طی ماه های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و تورم افسار گسیخته، موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!