شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پیشنهاد پناهندگی کلمبیا به دادستان برکنار شده ونزوئلا

مقام‌های کلمبیا به دادستان برکنار شده ونزوئلایی پیشنهاد پناهندگی داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام از سوی خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا باعث افزایش تنش‌ها میان دولت ونزوئلا و بوگوتا می‌شود.

لوئیزا اورتگا، دادستان 59 ساله ونزوئلا که زمانی مدافع و حامی سرسخت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا بود به یکی از مخالفانش بدل شده است.

رئیس جمهوری کلمبیا در توئیت خود نوشت: لوئیزا اورتگا تحت حمایت دولت بوگوتا قرار دارد. اگر او از ما درخواست پناهندگی کند، ما این کار را برایش انجام می‌دهیم.

وی در کنار سایر روسای جمهوری کشورهای آمریکای لاتین از اقدامات مادورو به شدت انتقاد کرده و خواستار برقراری ثبات و آرامش در ونزوئلا شده است.

مقام‌های مهاجرت کلمبیا گفته‌اند که دادستان برکنار شده ونزوئلایی روز جمعه با همسرش "جرمن فرر" با یک هواپیمای خصوصی از جزیره آروبا وارد کلمبیا شد.

فرر از سوی دادگاه عالی که از مادورو حمایت می‌کند به اتهام فساد تحت پیگرد قرار دارد.

دادستان برکنار شده ونزوئلا تمامی اتهامات علیه خودش را رد کرده و آنها را با انگیزه سیاسی می‌داند. مقام‌های ونزوئلا این دادستان 59 ساله را از سفر به خارج از کشور منع کرده بودند.

مادورو با چندین ماه تظاهرات خشونت بار و مرگبار معترضان و مخالفانش روبرو شده چون آنها وی را مقصر بحران اقتصادی در کشور می‌دانند و خواستار برگزاری انتخابات هستند تا وی از صحنه سیاست کنار برود.

ماه گذشته میلادی، مادورو یک مجلس موسسان برای تغییر مجدد قانون اساسی در ونزوئلا تشکیل داد که از سوی مخالفانش راهی برای قدرتمند کردنش است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!