شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رهبران آمریکای لاتین: ترامپ به حرف های ما درباره ونزوئلا گوش داد

درحالیکه رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل مقام‌های ونزوئلایی را به شدت مورد انتقاد قرار داد، رهبران آمریکای لاتین گفته‌اند که وی به حرف‌های آنها درباره یافتن بهترین راه حل درباره بحران منطقه ای گوش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران آمریکای لاتین حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل گفتند که به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته‌اند اقدام نظامی علیه ونزوئلا در منطقه‌ای که به مداخله‌های واشنگتن به شدت حساس است، غیرقابل قبول می‌باشد.

آنها به ترامپ تاکید کردند که یک انتقال و گذار صلح آمیز به دموکراسی در ونزوئلا بسیار ضرورت دارد و به انتقاد از تحریم‌ها علیه کاراکاس پرداخته و گفتند که این مساله باعث بدتر شدن اوضاع بشری شده است. تاکنون ده‌ها هزار ونزوئلایی این کشور را به مقصد کشورهای همجوار ترک گفته‌اند.

"خورخه فائوری"، وزیر امور خارجه آرژانتین گفت:‌ آمریکا با کشورهای آمریکای لاتین درباره اینکه چه اقدام مهمی برای حل بحران در ونزوئلا انجام دهد رایزنی می‌کند.

ترامپ در سخنرانی طولانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به خاطر نابودی کشور به شدت انتقاد و تهدید کرد تا اگر مادورو اقدامی در برقراری دموکراسی در کشور نکند، دست به تحریم های بیشتری بزند.

درحالی که هیچ تصمیمی در این گفت و گوها میان روسای کشورهای آمریکای لاتین و دولت واشنگتن گرفته نشد، مذاکرات میان ترامپ و روسای جمهوری برزیل، کلمبیا و پاناما و معاون رئیس جمهوری آرژانتین حول محور بر اعمال فشارها بر مادورو برای انجام مذاکراتی واقعی با اپوزیسیون بود.

میشل تامر، رئیس جمهوری برزیل گفت که افراد حاضر در ضیافت شام با رئیس جمهوری آمریکا بر اعمال فشار بر ونزوئلا بدون دخالت مستقیم تاکید کردند.

همچنین خوآن کارلوس وارلا، رئیس جمهوی پاناما نیز گفت که در این ضیافت شام با ترامپ بر تقویت ابتکار عملی از سوی کشورهای آمریکای لاتین و کانادا برای دور جدیدی از مذاکرات میان مادورو و اپوزیسیون تاکید شد.

وزیر امور خارجه کلمبیا هم گفت که تحریم نفتی علیه ونزوئلا تنها باعث بیشتر شدن رنج مردم این کشور می شود که اکنون هم با مشکلات اقتصادی زیادی دست به گریبان هستند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!