چهارشنبه, ۰۱ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
جاسوس‌های آمریکایی نخستین قربانیان حملات مرموز در کوبا

جاسوس‌های آمریکایی در کوبا در میان نخستین قربانیان حملات مرموز به هیات‌های دیپلماتیک آمریکا در هاوانا بودند که بر روی شنوایی آنها اثر گذاشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تا زمانیکه جاسوس‌های آمریکایی که تحت پوشش دیپلماتیک در سفارت این کشور در هاوانا گزارش مشکلات شنوایی کارکنان را نداده بودند، توجه مقام‌ها نسبت به این مساله جلب نشد.

این حملات مرموز که بر روی شنوایی دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا اثر گذاشته است، در روزهای نخست پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گزارش شده اما زمان دقیق آن مشخص نیست چون معلوم نیست که آیا جاسوس‌های آمریکایی در کوبا نخستین قربانیان این حملات مرموز بوده‌اند یا نخستین کسانی بودند که آن را گزارش دادند.

دولت واشنگتن گفته است که درحال پیگیری این مساله است.

تا به امروز، 21 تن از دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا قربانی این حملات مرموز شده‌اند. در میان این 21 تن که مورد آنها تایید شده، جاسوس‌های آمریکایی دچار شدیدترین آسیب‌ها در شنوایی و آسیب مغزی شده‌اند. آنها صداهایی نامشخص می‌شنوند و در برخی از موارد در خارج از خانه‌هایشان در هاوانا دچار چنین مشکلاتی شدند.

در بسیاری از موارد، قربانی‌ها صدایی نشنیده‌اند و از زمان وقوع حمله آگاه نبودند و بعدا مشخص شده که دچار مشکل در شنوایی یا ضایعه مغزی شده‌اند. این مساله نگرانی‌هایی را درباره پیچیده بودن رخداد بوجود آورده و این مساله مطرح شده که شناسایی عامل این حملات مرموز بسیار سخت است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!