پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
یک روز پیش از انتخابات محلی ونزوئلا/ مادورو انتخابات را موفقیتی برای 'دمکراسی انقلابی' کشورش خواند

تهران - ایرنا - 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا پیش از برگزاری انتخابات منطقه ای (فرمانداری) امروز (یکشنبه به وقت محلی) در این کشور، این انتخابات را یک موفقیت برای 'دمکراسی انقلابی' در ونزوئلا به شمار آورد.

به گزارش تارنمای خبرگزاری تله سور کوبا، مادورو شنبه (دیروز) در نطقی تلویزیونی ضمن اشاره به اینکه این انتخابات در سراسر این کشور برگزار خواهد شد، از همه واجدان شرایط رای دادن خواست تا به پای صندوق های رای بروند. وی تصریح کر که خشونت هرگز یک جایگزین در مسیر توسعه انسانی در ونزوئلا محسوب نمی شود.


رئیس جمهوری ونزوئلا اضافه کرد که مذاکره با مخالفان دولت که در انتخابات روز یکشنبه شرکت می کنند، شنبه آتی از سرگرفته خواهد شد تا صلح و ثبات در ونزوئلا تثبیت شود.
گزارش شده است که ناظران بین المللی برای نظارت بر این انتخابات در ونزوئلا حضور دارند.
'گیلرمو ریس' نماینده کلمبیا و یک عضو شورای کارشناسان انتخاباتی آمریکای لاتین بر مشارکت سیاسی تمامی گروهها در ونزوئلا در این انتخابات تاکید کرد.
قرار است در این انتخابات 23 فرماندار انتخاب شوند.
سیاستمداران حزب سوسیالیست ونزوئلا (PSUV) هم اکنون هدایت 20 فرمانداری را در سراسر این کشور برعهده دارند. این در حالیست که نامزدهای مخالف دولت به رغم تلاش هایشان برای بی اعتبار نشان دادن سیستم انتخاباتی ونزوئلا در تمامی این 23 فرمانداری با حامیان دولت رقابت می کنند.
بیش از 18 میلیون نفر در این انتخابات واجد شرایط رای دادن در 13 هزار و 559 حوزه رای گیری هستند و رای دهندگان از میان 197 نامزد فرمانداران منتخب را بر خواهند گُزید.
این دومین انتخابات در ونزوئلا در سال جاری میلادی پس از انتخابات مجلس موسسان در 30م ژوییه (8م مرداد) است.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا در چند ماه گذشته صحنه های اعتراض های ضد دولتی خشونت آمیز با دهها کشته و زخمی شود.
دولت ونزوئلا پس از پایین آمدن بهای نفت با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی تاریخ این کشور روبرو شده و همچنان با چالش جدی بحران کمبود مواد غذایی و دارو دست و پنجه نرم می کند.
دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا مخالفانش را به تلاش برای براندازی دولت خود و دولت آمریکا را به طراحی یک کودتا در این کشور متهم کرده است.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تحریم های مالی جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرد که به گفته مقامات دولت کاراکاس با هدف فلج کردن اقتصاد این کشور تایید شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!