شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کاراکاس: آمریکا با ایجاد بحران انسانی به دنبال مداخله نظامی در ونزوئلا

تهران-ایرنا- رئیس مجلس موسسان ونزوئلا روز گذشته(دوشنبه) اعلام کرد که آمریکا در حال ایجاد بحران انسانی در ونزوئلا است تا یک مداخله نظامی در این کشور را توجیه پذیر کند و این یک حقیقت است که ونزوئلا تحت تهدید نظامی امریکا قرار دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه نیوزویک، 'دلسی رودریگز' رئیس مجلس موسسان ونزوئلا در مصاحبه با شبکه فرانس 24 در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه در این رابطه که این ادعا مطرح شده 300 هزار کودک در ونزوئلا در خطر مرگ به دلیل گرسنگی قرار دارند، خاطر نشان کرد، دولت کاراکاس در حال حاضر درگیر مسئله بحران انسانی نیست چون هشت میلیون کودک مواد غذایی دریافت می کنند.


این مقام ارشد ونزوئلا در ادامه در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد کمک سازمان خیریه 'کاریتاس' با هدف پایان دادن به مسئله سوءتغذیه کودکان در ونزوئلا گفت که کشورش کمک های پیشنهادی این سازمان تحت هدایت سازمان ملل را رد کرده چون براساس قوانین بین الملل وجود یک بحران انسامی مسیر را برای مداخله نظامی در ان کشور تسهیل می کند.
رودریگز افزود: در اکتبر 2015 ژنرال جان کلی یکی از ژنرال های ارشد وقت ارتش امریکا گفته بود اگر ونزوئلا با بحران انسانی مواجه شود، واشنگتن به صورت نظامی مداخله می کند. این حقیقت است که ونزولا تحت تهدید نظامی امریکا قرار دارد. این وحشیانه است. واشنگتن می خواهد به بهانه وضعیت انسانی به اهدافش در ونزوئلا برسد.
این مقام ارشد ونزوئلا در ادامه به تهدیدهای اخیر رئیس جمهوری امریکا در مورد اقدام نظامی واشنگتن در ونزوئلا اشاره کرد.
دلسی رودریگز در پاسخ به سوالی در مورد فرآیند طرح ایجاد ساختار جدید در پرداخت بدهی های خارجی ونزوئلا گفت، بهترین راه برای کمک به کاراکاس این است که به دولت ترامپ گفته شود تحریم های آمریکا علیه کاراکاس لغو شوند چون با این اقدام مسیرها برای تامین منابع مالی جدید در پرداخت این بدهی ها باز خواهد شد.
وی افزود: ونزوئلا در مسیر تعیین ساختار جدید پرداخت بدهی های خارجی خود رو به جلو خواهد بود و مجلس موسسان به عنوان یک تسهیل کننده می تواند عمل کند.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا که در ماه های اخیر با چالش های سیاسی و اقتصادی چند دهه اخیر روبرو بوده، با تحریم های مالی واشنگتن نیز مواجه شده است.
تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط دولت آمریکا از یک سو بحران اقتصادی ونزوئلا را تشدید کرده است و از سوی دیگر اسپانیا به اتحادیه اروپا فشار می آورد تا اقداماتی محدودکننده علیه دولت مادورو در پیش گیرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!