شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتقاد کوبا از تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا

تهران-ایرنا- کوبا تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا را محکوم و اعلام کرد این تحریم ها غیرسازنده هستند.

به گزارش شبکه تله سور، 'روخیلیو سیرا دیاز' معاون وزیر خارجه کوبا روز چهارشنبه ضمن انتقاد از تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا تصریح کرد که اروپایی ها در امور داخلی یک کشور مداخله کرده اند.
وی تاکید کرد که این نوع اقدامات اتحادیه اروپا در روند اقدامات دولت کاراکاس برای مذاکره با مخالفان امری غیرسازنده محسوب می شود.


این مقام کوبا افزود: در حالی که شورای امور خارجه اتحادیه اروپا معتقد بوده تنها راه رسیدگی به اوضاع ونزوئلا از طریق مذاکرات سازنده است، این اتحادیه مغایر با اعتقاد خود عمل و تحریم هایی را علیه ونزوئلا اعمال کرده که به مردم عادی آسیب می رساند.
سیرا دیاز خاطر نشان کرد که این تصمیم اتحادیه اروپا علیه قوانین بین المللی است.
به گزارش ایرنا، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز 22 آبان تحریم های اقتصادی علیه ونزوئلا و همچنین ممنوعیت فروش و انتقال سلاح به این کشور را تایید کردند. وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین انتخابات منطقه ای در ونزوئلا را عامل تشدید بحران در این کشور امریکای لاتین توصیف کردند.
دولتهای اروپایی از هدف قراردادن افراد به ویژه مقامات ونزوئلایی تحت این تحریم ها عقب نشینی کردند و هدف قرار دادن مقامات این کشور را به مرحله بعدی موکول کردند تا تلاش کنند نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نسبت به آرام کردن اوضاع متقاعد شود.
اتحادیه اروپا در حالی دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را با این اقدام تحت فشار قرار می دهد که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (دارایی) آمریکا نیز اخیرا 10 مقام دولتی ونزوئلا را طبق یک دستورالعمل اجرایی تحریم کرد.
ونزوئلا که در ماه های اخیر با چالش های سیاسی و اقتصادی چند دهه اخیر روبرو بوده، با تحریم های مالی واشنگتن نیز مواجه شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!