شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
شورای امنیت از دستاوردهای صلح کلمبیا استقبال کرد

شورای امنیت سازمان ملل پیشرفت در روند صلح میان دولت کلمبیا و گروه چریکی فارک در این کشور را مورد استقبال قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای امنیت سازمان ملل تحقق موفقیت آمیز تحویل سلاح توسط چریک‌های فارک به ناظران سازمان ملل در سال جاری میلادی را نقطه عطف شگرفی در مسیر به سمت صلح در کلمبیا مورد استقبال قرار داد.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین به طرف‌های دخیل در توافق صلح کلمبیا به خاطر دستاوردهای شگرفشان در روند صلح تبریک گفت چون این توافق صلح به بیش از 50 سال درگیری در کلمبیا پایان داد.

این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد، روند صلح کلمبیا امیدهای زیاد و همچنین انتظاراتی را در سراسر جهان به وجود آورده و نشان دهنده آن است که می‌توان به تمامی درگیری‌های داخلی در هرکجای جهان که باشد، پایان داد.

شورای امنیت سازمان ملل در ادامه بیانیه خود آورده است، این شورا به تحقق کامل این روند صلح و حمایت کامل از جانب طرف‌های دخیل در آن تاکید می‌کند تا به دنبال اتمام درگیری‌ها، صلحی بادوام و قابل قبول در کشور ایجاد شود.

این شورا همچنین بر اهمیت تبدیل شدن چریک‌های سابق فارک به شهروندان غیرنظامی و ورود آنها به جامعه کلمبیا تاکید کرد و همچنین بر اهمیت بررسی اوضاع امنیتی در مناطق سابق درگیر اشاره کرد که به عنوان بخشی از توافق صلح که توسط دولت کلمبیا و چریک‌های فارک در نوامبر ۲۰۱۶ امضا شد، دولت متعهد شده است تا در بخش کشاورزی کلمبیا به سرمایه‌گذاری بپردازد و اصلاحاتی را در زمینه اراضی ایجاد کند.

چریک‌های فارک نیز قول داده‌اند تا دیگر دست به درگیری‌های مسلحانه نزنند و به دنبال تغییرات سیاسی باشند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!