یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
درخواست کارشناس مستقل سازمان ملل از ونزوئلا

یک کارشناس مستقل از نهاد حقوق بشر سازمان ملل گفت، از دولت ونزوئلا خواسته تا بیش از 20 فردی را که در حبس هستند، آزاد کند و نسبت به این مساله ابراز خوشبینی کرد که سایر کارشناسان این سازمان نیز بتوانند وارد این کشور آمریکای لاتین شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آلفرد دی زیاس، کارشناس مستقل نهاد حقوق بشر سازمان ملل گفت که با 16 تن از وزرای دولتی، گروه‌های اپوزیسیون و قربانیان سرکوب در جریان نخستین سفری که از سوی یک کارشناس حقوق بشر سازمان ملل به ونزوئلا از 1996 صورت گرفته، دیدار کرده است.

وی در یک نشست خبری گفت:‌ من موفق شدم راه را هموار کنم. پس از 21 سال، ونزوئلا پذیرفت تا یک کارشناس سازمان ملل هشت روز در این کشور باشد. دولت ونزوئلا هیچ مشکلی برای من ایجاد نکرد.

این کارشناس مستقل سازمان ملل همچنین ادامه داد، شش صفحه توصیه به دولت ونزوئلا داده و این کشور موافقت کرده تا با آژانس‌های سازمان ملل همکاری کند.

دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا با اتهاماتی درباره تضعیف دموکراسی در کشور با زندانی کردن مخالفان و گرفتن اختیارات از مجلس ملی تحت کنترل اپوزیسیون روبروست.

این کشور آمریکای لاتین با تورم و کمبود مواد غذایی و دارویی دست و پنجه نرم می‌کند.

این کارشناس مستقل سازمان ملل ادامه داد:‌ یکی از مسائلی که از دولت ونزوئلا خواستم آزادی بیش از 20 زندانی است که در حال حاضر در بازداشت هستند. من خوشبین هستم که سایر کارشناسان به این کشور دعوت شوند.

وی که در بازه زمانی 26 نوامبر تا نهم دسامبر به ونزوئلا رفته بود، گفت، همیشه بابت اینکه به دولت‌ها برچسب بزنند، تردید داشته و اعلام کرد که اتهامات درباره بحران حقوق بشری در ونزوئلا اغراق آمیز هستند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!