پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
حمایت چپ‌گرایان برزیل از نامزدی لولا داسیلوا در انتخابات

حزب کارگر برزیل با تصویب قطعنامه‌ای رسما از نامزدی رئیس‌جمهوری پیشین این کشور آمریکای لاتین حمایت کرد؛ جناح چپگرای برزیل با وجود یک محکومیت فساد همچنان از رهبرش پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در قطعنامه‌ای که کمیته ملی حزب کارگر برزیل تدوین کرد، آمده است: ما به ۲۰۱۸ رسیدیم، سال انتخابات و نامزدی لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهوری پیشین برزیل چنان تحکیم شده است که دیگر به حزب کارگر تعلق ندارد بلکه متعلق به مردم برزیل است.

در ادامه این قطعنامه آمده است: ما باید از نامزدی او علیه حملات سیستماتیک از سمت کودتاطلبان که قرار است از تمام ابرازها برای متوقف کردن مردم از بیان اراده خودشان در انتخابات استفاده کنند، دفاع کنیم.

لولا که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ هدایت برزیل را در دست داشت، ژوئیه به جرم پذیرش ۱.۲ میلیون دلار رشوه از یک شرکت مهندسی در ازای برنده شدن قراردادهای دولتی محکوم شد. اگر دادگاه استیناف حکم را در ۲۴ ژانویه آتی ملغی نکند، او از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اکتبر ۲۰۱۸ منع می‌شود.

لولا حتی پس از محکومیت همچنان میان طبقه کارگر برزیل محبوبیت دارد چرا که میلیون‌ها فقیر را تحت برنامه‌های سخاوتمندانه رفاه اجتماعی قرار داد. نتایج نظرسنجی دیتافولها برای دوم دسامبر نشان می‌دهد اگر انتخابات ریاست جمهوری اکنون برگزار شود لولا می‌تواند دست‌کم ۳۴ درصد رای به دست آورد؛ این دو برابر میزان حمایت‌ها از نزدیکترین رقیب اوست.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!