شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مجلس کوبا تصمیم یکجانبه آمریکا درباره بیت المقدس را محکوم کرد

تهران - ایرنا - کمیسیون روابط بین الملل مجلس کوبا تصمیم یکجانبه ایالات متحده آمریکا درانتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و آمادگی برای انتقال سفارت خود به این شهر را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا در بیانیه ای که امروز از سوی سفارت کوبا در تهران در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت، آمده است:این اقـدام غیرمسئولانه ایالات متحـده آمریکا با نقض قطعنامـه های سازمان ملل متحـد در مورد مسئله فلسطین، یک نمـونه واضح از تحقیـر و کوچک شمـردن جامعـه بین المللی است.


در این بیانیه همچنین آمده است: این در حالی است که ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه متزلزل بوده و چنین اقدامی تلاش برای دستیابی به یک راه حل درست، جامع و پایـدار در مورد درگیری های فلسطینی – اسرائیلی را تضعیف می کند.
کمیسیون روابط بین الملل مجلس ملی قـوه مردمی از پارلمان های جهان و همچنین سازمان های پارلمانی منطقه ای و بین المللی درخواست کرده است تا این تصمیم را محکوم کنند و از دولت ایالات متحـده آمریکا بخواهنـد تا به اراده جوامع بین المللی و قطعنامـه های مربوطه در سازمان ملل متحـد درخصوص وضعیت خاورمیـانه، بویژه مسئله فلسطین احتـرام گذارد.
در اطلاعیه تاکید شده است: نمایندگان مجلس کوبا همچنان به شدت از مبارزه مردم فلسطین در راستای احقاق حقوق بی قیـد و شرط خـود برای تعیین آزادانه و تشکیل دولتی مستقل بر اساس مرزهای پیش از سال 1967 و بیت المقدس شـرقی به عنـوان پایتخت آن، حمایت می کنند.
به گزارش ایرنا ، دونالد ترامپ طی هفته های اخیر اعلام کرد دولت این کشور سفارت خود را از تل آویو به بیت المقدس منتقل می کند. این تصمیم ترامپ موجی از اعتراضات در کشورهای مختلف جهان را به همراه داشته است.
به اعتقاد ناظران مسائل منطقه این اقدام ترامپ ضربات مهلکی بر فرایند صلح خاورمیانه که آمریکا میانجی گری آن را بر عهده دارد محسوب می شود و زمینه ساز تنشهای گسترده ای در سرزمینهای اشغالی خواهد شد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!