جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا سیاست‌های برتری طلبانه پامپئو و "رژیم ترامپ" را محکوم کرد


ونزوئلا اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره دولت کاراکاس را محکوم کرده و به شدت از سیاست‌های برتری طلبانه و ستیزه جویانه "رژیم دونالد ترامپ" انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در جریان سخنرانی گفته بود، "امروز دیکتاتوری در ونزوئلا اقتصاد کشورش را فلج کرده و مردمش را دچار قحطی و گرسنگی کرده است."

وی از وزارت خارجه آمریکا خواست تا به افرادی که از این کشور بحران زده فرار می‌کنند، کمک کند.

در واکنش به این اظهارات وزارت خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای با اشاره به تحریم‌های مالی که از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه کاراکاس اعمال شده، گفت: پامپئو در حالی که تاثیرات تحریم‌های یک جانبه دولتش را مخفی می‌کند به اشتباه نسبت به واقعیت ونزوئلا ابراز نگرانی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت ترامپ پس از ناکامی مکرر در برابر خواست مردم آزاد و مستقل ونزوئلا، اقدامات بی‌نظم و عجیبی را اعمال کرده که البته با توجه به تکبر و ناکامی سیاست‌های امپریالیستی این کشور امری کاملا معمول است.

براساس آمار سازمان ملل نزدیک به یک میلیون تن بین سال‌های 2015 تا 2017 میلادی از ونزوئلا خارج شده و از افزایش بحران اقتصادی، سوءتغذیه و بیماری‌های قابل پیشگیری در نتیجه فروپاشی سیستم اقتصادی سوسیالیست این کشور فرار کرده‌اند.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا تحریم‌های آمریکا و جنگ اقتصادی به راه افتاده از سوی اپوزیسیون را مقصر این وضعیت می‌داند. به احتمال زیاد وی در انتخابات 20 مه (30 اردیبهشت) که از سوی ائتلاف اپوزیسیون تحریم و "مایه شرمساری" تلقی شده، مجددا انتخاب خواهد شد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!