جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
واکنش مادورو به دخالت معاون ترامپ در امور ونزوئلا

تهران - ایرنا - «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ، وی را به 'ماری سمی' تشبیه کرد که از اروپا به دلیل تبعیت بی چون و چرا از آمریکا، به بردگان واشنگتن یاد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مادورو در سخنرانی تلویزیونی افزود: هربار که این مار سمی (پنس) دهانش را باز می کند، من از راهی که در پیش گرفته ام، احساس راحتی بیشتری می کنم.
سخنرانی مادورو تنها ساعاتی پس از دیدار پنس از مرکز پذیرش پناهجویان ونزوئلایی در شهر 'ماناوس' در شمال برزیل مطرح شد.
معاون ترامپ در این دیدار مدعی شد که تاثیرات مخرب دیکتاتوری رئیس جمهوری ونزوئلا را محکوم می کنیم.
مادورو با خطاب قرار دادن معاون ترامپ افزود: آقای پنس، ما تو را در گذشته شکست دادیم و در آینده نیز شکست خواهیم داد.
رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین اتحادیه اروپا را به دلیل تصمیم اخیر این اتحادیه مبنی بر قرار دادن اسامی 11 تن از مسئولان این کشور در فهرست سیاه مورد هجمه قرار داد.
مادورو تصریح کرد: اتحادیه اروپا به منظور دست اندازی بر منابع ونزوئلا که بزرگ ترین ذخیره نفتی جهان را داراست، در برابر ترامپ به سجده افتاده است.
اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته (4 تیرماه)با تاکید بر اینکه انتخابات ونزوئلا آزاد یا عادلانه نبوده است، تحریم های جدیدی علیه این کشور تصویب کرد.
بروکسل در اعتراض به پیروزی دوباره مادورو ، تحریم های اقتصادی جدیدی نیز علیه 11 مقام این کشور اعمال خواهد کرد.
مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا که مخالفان آن را تحریم کردند با کسب 68 درصد آرا بار دیگر در سمت خود ابقا شد که این موضوع خشم کشورهای غربی بویژه آمریکا را برانگیخت.
همچنین ترامپ ونزوئلا را تهدید به حمله نظامی کرد و خواستار تغییر دولت در این کشور شد اما این گونه اظهارات کاخ سفید، نه تنها به نفع مخالفان داخلی مادورو تمام نشد، بلکه آنها را تضعیف کرد چرا که رفته رفته مردم این کشور متوجه شدند که علت درگیری ها و خشونت های ماه های گذشته فقط دخالت های کشورهای غربی از جمله واشنگتن بوده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!