پنجشنبه, ۰۹ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
"شبه‌نظامیان" مسلح حامی ترامپ برای ممانعت از ورود پناهجویان به مرز آمریکا-مکزیک می‌روند

همزمان با حرکت کاروان پناهجویان از مکزیک به طرف آمریکا، گروه‌های "شبه‌نظامی" مسلح آمریکایی به طرف مرز راه افتاده‌اند تا به مجریان قانون و نیروهای مرزی مستقر در آنجا کمک کنند.

به گزارش ایسنا، شانون مک‌گالی یک وکیل دادگستری در حومه دالاس که ریاست نیروهای شبه‌نظامی داوطلب تگزاس را برعهده دارد به روزنامه واشنگتن‌پست گفت: ما نظارت خواهیم کرد و گزارش خواهیم داد و به هر شیوه‌ای که بتوانیم هر کمکی از دست‌مان برآید انجام خواهیم داد. ما قبلا خودمان را ثابت کرده‌ایم و این‌بار نیز مجددا خودمان را ثابت خواهیم کرد.

وی افزود: گروه من که شامل حدود 100 داوطلب است در روزهای آتی به طرف رودخانه‌ای می‌رود که ایالت تگزاس را از مکزیک جدا می‌کند.

مک‌گالی افزود: نمی‌توانم تعداد دقیق نیروهای داوطلب را اعلام کنم. تلفن من در هفت روز گذشته بی‌وقفه زنگ می‌خورد و افراد مختلفی با من تماس می‌گرفتند. ما شبه‌نظامیان دیگر، زنان و مردان و همچنین افرادی را داریم که از شهر ارگن ایالت ایندیانا می‌آیند. ما همچنین دو شبه‌نظامی داریم که از کانادا به ما ملحق شده‌اند.

این شبه‌نظامیان از سخنان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تاثیر گرفته‌اند که اخیرا بدون ارائه‌ی سند و مدرکی مدعی شده است که این کاروان مهاجران که به طرف آمریکا در حرکت است شامل افراد ناشناسی از خاورمیانه و مجرمان بسیار خشن است که خودشان را در بین گروه‌های زنان و کودکان جای داده‌اند.

بسیاری از افراد این کاروان از فقر شدید و خشونت گروه‌های خلافکار در آمریکای مرکزی فرار می‌کنند.

علی‌رغم این حقیقت که کاروان 4000 نفری در بهترین حالت چند هفته دیگر به مرز آمریکا می‌رسد، ترامپ در حال حاضر به ارتش آمریکا دستور داده تا در مرز مستقر شده و تدابیر امنیتی را تقویت کرده و به نیروهای مرزی کمک کند. کاروان‌هایی که در گذشته به سمت مرز آمریکا رفته بودند طی عبور از این مسیر صعب‌العبور به طرف آمریکا ناامید و دلسرد شده و بسیاری از آن افراد حتی به مرز نیز نرسیدند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از اسناد مربوط به برنامه‌ریزی نظامی که به دست پایگاه نیوزلیک رسیده در گزارش خود نوشت: پنتاگون نسبت به این شبه‌نظامیان غیرقابل کنترل که به صورت خودخواسته در مرز مستقر شده‌اند و مدعی حمایت از نیروهای مرزی و گمرکی آمریکا هستند به شدت نگران است. ارزیابی‌ها حاکی از آن است که حدود 200 شبه‌نظامی ممکن است به طرف مرز در حرکت باشند.

مک‌گالی اعلام کرده که گروه‌اش به دوربین‌های دید در شب، پهبادهای نظارتی با دید حرارتی، وسایل چادر زدن و سلاح مجهز هستند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!