یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مذاکرات اپوزیسیون و دولت ونزوئلا در نروژ

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما از کاراکاس، هیئتی از رهبران اپوزیسیون سیاسی ونزوئلا با نمایندگان دولت این کشور در اسلو، پایتخت نروژ به مذاکره نشسته اند.


نمایندگی هیئت دولت ونزوئلا را هکتور رودریگز، فرماندار ایالت میراندا و خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات برعهده دارند و از سوی اپوزیسیون نیز خراردو بلید، نماینده سابق مجلس و فرناندو مارتینز موتولا، وزیر سابق رئیس جمهور فقید کارلوس آندرس پرز حضور دارند و به این جمع استالین گونزالز، معاون نایب رئیس مجلس ملی ونزوئلا نیز خواهد پیوست. در این مذاکرات چهار نماینده و رهبر اروپایی نیز نقش میانجی را برعهده دارند.
نروژ اعلام کرد: مذاکرات نمایندگان مادورو و گوایدو از کوبا آغاز شده است.
رادیو و تلویزیون ملی نروژ (NRK) اعلام کرد پیش از شروع دور جدید مذاکرات اپوزیسیون و دولت ونزوئلا روند گفتگوها میان نمایندگان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و خوان گوایدو، رئیس مجلس ملی این کشور در کوبا آغاز شده بود. 
این رسانه اروپایی بدون اشاره به زمان دقیق مذاکرات کوبا تصریح کرد گفتگوهای اسلو دومین نشست میان دو طرف درگیر در بحران ونزوئلاست. 
سخنگوی وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد مذاکرات از چند روز پیش در مکانی مخفی و پشت درهای بسته میان اپوزیسیون و دولت ونزوئلا در جریان بوده است و امروز به پایان می رسد.
تاکنون اطلاعاتی درباره نتایج و سطح موضوعات مطرح شده در این مذاکرات به بیرون درز نکرده است. وزارت امور خارجه نروژ نقش خود در پیشبرد مذاکرات را مورد تأیید قرار نداده است. 
مذاکرات اسلو پس از کودتای نافرجام سی ام آوریل که مورد حمایت رهبران اپوزیسیون ونزوئلا بود اتفاق می افتد. مادورو و گوایدو هر کدام به صورت تلویحی از طریق رسانه های جمعی و توئیتر، انجام مذاکرات اسلو را مورد تأیید قرار داده اند.
مذاکرات صلح دولت کلمبیا و فارک نیز پیش از شروع فعالیت خود در هاوانا نخست در اسلو آغاز شد که در نهایت به امضای توافقنامه صلح میان دو طرف انجامید. 
مکزیک و اروگوئه نیز ابتکار عمل مونته ویدئو را برای حل بحران ونزوئلا مطرح کرده اند و گروه تماس در ونزوئلا که متشکل از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین است نیز در تلاش برای اعزام یک کمیسیون سیاسی به کاراکاس برای یافتن راه های صلح آمیز برای حل بحران در ونزوئلا است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!