یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
گفت‌وگوی دولت و اپوزیسیون ونزوئلا برای برگزاری انتخابات پارلمانی

وزیر خارجه ترکیه گفت، دو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا با دولت این کشور برای حضور در انتخابات پارلمانی قریب‌الوقوع در دسامبر در حال گفتگو هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در توئیتی نوشت: ما از اینکه شاهد این گفتگوها بین دو رهبر اپوزیسیون و دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا هستیم، بسیار خوشحالیم که گفتگویی مثبت بین دو طرف شکل گرفته و تاثیر ابتکار عمل‌هایی است که ما با همکاری با اتحادیه اروپا داشتیم. ما امیدواریم که این روند مثبت در انتخابات قریب‌الوقوع دسامبر بازتاب داشته باشد. ما همواره در کنار مردم ونزوئلا می‌مانیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های ترکیه‌ای با انریکه کاپریلس و استالین گونزالس، رهبران اپوزیسیون ونزوئلا درباره پیوستن به انتخابات صحبت کردند. بعلاوه، دو سیاستمدار درباره حضور ناظران خارجی نیز برای رای‌گیری دسامبر گفتگو داشته‌اند که مادورو آن را پذیرفته است.

توافق اپوزیسیون ونزوئلا برای گفتگو با دولت به منظور شرکت در انتخابات با وجود بایکوت برنامه ریزی شده این روند انتخاباتی بوده است. احزاب اپوزیسیون پیشتر توافق کرده بودند تا در مقابل پارلمان تحصن کنند چون می‌گفتند این انتخابات با مداخله دیوان عالی در امور احزاب سیاسی لکه‌دار شده است.

این در حالیست که دفتر خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون در بیانیه‌ای گفتگوها با مادورو را رد کرد و نوشت، دو سیاستمدار اپوزیسیون از جانب خودشان با دولت گفتگو کردند.

این اظهارنظر پس از آن مطرح شد که دولت کاراکاس اعلام کرد مادورو بیش از ده‌ها سیاستمدار از احزاب اپوزیسیون را عفو کرده است. بسیاری از آنها به شرکت در قیام علیه دولت به رهبر خوآن گوآیدو در اوایل ۲۰۱۹ متهم شده بودند.

چاووش‌اوغلو ۲۸ اوت برای دیدار با مقام‌های ونزوئلایی و به منظور کمک به تحکیم روابط دیپلماتیک بین آنکارا و کاراکاس به این کشور آمریکای لاتین سفر داشت.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!