سه شنبه, ۰۷ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نمایشگاه بین المللی کتاب لاریوخیا به مدت 10 روز در کشور آرژانتین برگزار شد و «مرکز اسلامی استان لاریوخا» آثار مجمع جهانی اهل بیت(ع) را در آن به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ نمایشگاه کتاب لاریوخا (نام اسپانیایی: Feria del Libro La Rioja 2017) بزرگترین نمایشگاه کتاب شمال کشور آرژانتین و یکی از رویدادهای مهم ادبی و فرهنگی در آمریکای لاتین است. 

این نمایشگاه در شهر "لاریوخا" مرکز استان برگزار می شو و یادآور "نمایشگاه کتاب بوئنوس آیرس" است که هر ساله در پایتخت این کشور برپا می گردد و دومین نمایشگاه معتبر ادبیات در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود.

             

* پانزدهمین دوره

پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب لاریوخا با شرکت منشورات مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این شهر آرژانتین برگزار شد.

این نمایشگاه از 9 تا 18 تیر 1396 (30 جون تا 9 جولای 2017) به مدت دو هفته در مجتمع زیبای "کاسترو باروس (Paseo Cultural Castro Barros)" این شهر برپا گردید و هزاران بازدیدکننده در آن مشارکت کردند.

مرکز کاسترو باروس به عنوان یک مکان مهم برای فعالیت های ملی و محلی و رویدادهای فرهنگی و هنری در لاروخیا مورد استفاده قرار می گیرد.

          

* غرفه منشورات مجمع جهانی اهل بیت(ع)

مرکز اسلامی لاروخیا ــ از مجامع محلی مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت(ع) ــ در پانزدهمین دوره این نمایشگاه شرکت و آثاری از مجمع را به نمایش گذاشت.

این غرفه به همت آقای «احمد دیاب» مدیر این مرکز و از نخبگان مرتبط با دبیرخانه مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برپا شد و دیگر اعضای این مرکز اسلامی در اداره غرفه به ایشان یاری رساندند.

                 

         

اکثر بازدیدکنندگان از غرفه مرکز اسلامی، از قشر دانشگاهی ــ اعم از اساتید و دانشجویان ــ بودند و منشورات به نمایش گذاشته در این غرفه ــ با موضوعات اسلام، پیامبر(ص)، قرآن، اهل بیت(ع) و ایران ــ مورد توجه آنان قرار گرفت.

علاوه بر کتابهای مرکز و مجمع، مجلات مجمع جهانی اهل بیت(ع) به زبان اسپانیایی نیز زینت بخش این غرفه بود.

* برنامه های جانبی

معاونت وزارت فرهنگ آرژانتین در استان لاروخیا به عنوان برگزارکننده این نمایشگاه، با برپایی میزگردها، جلسات کتاب شناسی و کارگاههای آموزشی، برنامه های خوبی را در طول این ده روز برای دوستداران کتاب رقم زد.

حضور نویسندگان محبوب، اجرای موسیقی و نمایش های هنری نیز از برنامه هایی بود که مانند هر سال برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شد.

(منبع: خبرگزاری اهل بیت (ع) ابنا)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!