یکشنبه, ۱۲ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

درباره سویل

سویل (Seville) پاینخت و بزرگ ترین شهر بخش های خودمختار اسپانیا در آندلس است. این شهر بر روی دشت های رودخانه گوادال قرار دارد. در انقلاب تابستانی که در روزهای ۲۰ تا ۲۲ ژوئن اتفاق می افتد، خورشید در این شهر در ساعت ۱۱:۴۳ دقیقه شب غروب می کند. این شهر با جمعیت ۱٫۵ میلیون نفر چهارمین شهر پر جمعیت اسپانیا است.

شهر قدیمی آن با مساحت ۴ کیلومتر مربع، سه اثر در لیست میراث جهانی دارد. بندر سویل که در ۸۰ کیلومتر اقیانوس اطلس قرار دارد، تنها بندر رودخانه ای در اسپانیاست. این شهر گرم ترین شهر اروپای غربی است چون میانگین دما در تابستان به ۳۵ درجه سانتی گراد می رسد. اگر می خواهید درباره جاذبه های سویل بیشتر بدانید الی گشت را همراهی کنید.

سویل

آب و هوای سویل

مطالب مرتبط:۵ منطقه ساحلی برتر در اسپانیا برای تعطیلات ۲۰۱۷جزیره ایبیزا در اسپانیا

سویل آب و هوای نیمه گرمسیری مدیترانه ای دارد و مثل بیشتر آب و هواهای مدیترانه ای، تابستان ها خشک و زمستان ها بارانی است.  متوسط دمای آن در طول روز ۲۵٫۴ درجه سانتی گراد و در شب ۱۳ درجه سانتی گراد است. فصل تابستان از فصل های غالب است و از مه تا اکتبر (اردیبهشت تا مهر) طول می کشد.

جاذبه های سویل

کلیسای جامع

کلیسای جامع در سویل کلیسای کاتولیک رومی است. این کلیسا بزرگ ترین کلیسای جامع گوتیک و سومین کلیسای بزرگ جهان است. بعد از اینکه این کلیسا در قرن شانزدهم ساخته شد توانست از ایاصوفیه جلو بزند و بزرگ ترین کلیسای جامع جهان شود. عنوانی که نزدیک به هزار سال در اختیار کلیسای بیزانسی ایاصوفیه بود. این کلیسا همچنین محل دفن کریستوف کلمب، کاشف قاره آمریکا است. قصر اسقف اعظم در بخش شمال غربی این کلیسا قرار دارد. دلیل ساخت کلیسای جامع این بود که ثروت شهر را نشان دهد چون سویل بعد از سال های بازپس گیری آندلس در سال ۱۲۴۸، تبدیل به مرکز تجاری مهمی شد.

کلیسای جامع

میدان اسپانیا

میدان اسپانیا در سال ۱۹۲۸ به منظور نمایشگاهی که قرار بود در سال بعد در شهر سویل برگزار شود ساخته شد. در طراحی این میدان از سبک های اسپانیایی، رنوسانس و موروها استفاده شده است. طراحی این میدان به عهده آنیبال گنزالس بوده است و در داخل پارکی به نام ماریا لوئیزا ساخته شد تا فن آوری و صنعت را در این شهر به نمایش بگذارد. امروز این میدان بیشتر شامل ساختمان های دولتی است، اداره دولتی مرکزی نیز در بین این ساختمان ها قرار دارد. این میدان که به صورت نیمکره درست شده چندین ساختمان دارد که با پل هایی با هم در ارتباط هستند. در کناره های این پل ها نرده هایی با طراحی و رنگ آمیزی زیبا وجود دارد که بر جذابیت میدان افزوده اند.

قلعه آلکازار   (Alcazar)

قصر آلکازار در قرن ۱۴ ساخته شد و از بخش های مختلفی شامل باغ، استخر، حیاط ، حوضچه و … تشکیل شده است. آلکازار قصری سلطنتی در سویل است که توسط پادشاهان مسلمان موروها درست شد. این قصر به عنوان یکی از زیباترین بناهای اسپانیا معروف است و به عنوان نمونه ای برجسته از معماری مدجن ها (مسلمانان مراکشی تبار که به اسپانیا آنده بودند) در شبه جزیره ایبری شناخته می شود. طبقه بالای این قصر همچنان در اختیار خانواده سلطنتی قرار دارد. این قصر از قدیمی ترین قصرهای سلطنتی است که همچنان در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد و در سال ۱۹۸۷ در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید

قلعه آلکازار

برج طلایی

برج طلایی از قلعه های تاریخی قرن سیزدهم است که چون بالای آن با طلا ساخته شده به آن قصر طلایی می گویند. این برج در سال ۱۲۲۰ به دستور فرماندار سویل درست شد و طراحی آن به گونه ای است که  پایه ای ۱۲ ضلعی دارد و در بالای طبقه سوم آن طبقه ای مستطیلی شکل قرار گرفته است. این برج در طول تاریخ آسیب های زیادی دیده است که یکی از آن ها انقلاب سال ۱۸۶۸ بود که در آن انقلابیون طراحی های هنری سطح برج را از بین بردند اما مخالفت هایی که از جانب شهروندان سویل انجام گرفت مانع از خراب شدن کلی برج شد و در سال ۱۹۰۰ مورد مرمت قرر گرفت.

برج طلایی

 

(منبع:مجله گردشگری الی گشت)

 

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!