جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
۲۰۱۷ سال رکوردشکنی توریسم کوبا/ درآمد ۳ میلیارد دلاری با گردشگری

سالی که گذشت سالی رکوردشکن برای صنعت گردشگری کوبا بود و با حضور ۴.۷ میلیون گردشگر در این کشور، بیش از ۳ میلیارد دلار وارد این جزیره شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، اوایل تابستان ترامپ اعلام کرد برخی از ارفاق‌هایی را که اوباما به کوبا کرده، بازمی‌گرداند تا پول گردشگری -به زعم وی- نتواند در چرخه نظامی‌گری دولتی کوبا به چرخش بیفتد.

این اتفاق هنوز نیفتاده و کسی هم کاری به کار گفته‌های ترامپ ندارد. موج جمعیت راهی کوبا می‌شود و پولی که توسط گردشگران وارد این جزیره می‌شود، بیش از همیشه در بخش دولتی و نه در تجارت‌های کوچک شخصی هزینه می‌شود.

سال ۲۰۱۷ سالی رکوردشکن برای کوبا بود و با حضور ۴.۷ میلیون گردشگر بیش از ۳ میلیارد دلار پول وارد چرخه مالی کوبا شد و شمار آمریکایی‌هایی که راهی کوبا شدند به رقم ۶۱۹ هزار نفر رسید که بیش از ۶ برابر دوران پیش از اوباما است. رقم گردشگرانی که راهی کوبا شده‌اند در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش یافته، اما رستوران‌های خصوصی و هتل‌ها شاهد کاهش مشتریان خود هستند.

گفته می شود انفجار توریسم در ماه‌های پس از توافق با اوباما به وجود آمد. رشد گردشگری کوبا پس از توافق اوباما با رائول کاسترو در دسامبر ۲۰۱۴ بتدریج خود را نشان داد و با ایجاد روابط دیپلماتیک جدید بین دو کشور و رفتن به سمت عادی سازی روابط، کشتی‌های آمریکایی شروع به لنگر انداختن در سواحل کوبا کردند. این افزایش تا جایی پیش رفت که سال ۲۰۱۷ شمار گردشگران ۵۶ درصد به نسبت ۳ میلیون نفری که سال ۲۰۱۴ راهی جزیره شده بودند، افزایش یافت.

برمبنای توافق اوباما امکان گردشگری فردی و خارج از تورهای رسمی گروهی به کوبا فراهم شد. به این ترتیب صدها هزار آمریکایی به این امکان پاسخ گفتند و تعطیلات خود را بدون نگرانی از مجازات‌های دولتی در کوبا سپری کردند.

اما سیاستگزاری جدید ترامپ بازگشت به تورهای رسمی دولتی بود که به میزان زیادی بر حمل و نقل و راهنماهای دولتی کوبا متمرکز است.

در نتیجه درآمدهای تجاری خصوصی مردم کوبا بسیار کمتر از قبل شده است. گرچه این قانون در ماه ژوئن تغییر کرد، اما عوارض خود را تا ماه نوامبر عیان نکرده بود. پس از آن توفان ایرما نیز ضربه بعدی را به گردشگری این منطقه وارد کرد.

با این حال این قوانین موجب هجوم مسافران با کشتی‌های کروز به کوبا شده و در سال ۲۰۱۷ مسافرانی که با کشتی‌های تندرو راهی کوبا شدند برابر ۵۴۱ هزار نفر بود که در مقایسه با ۱۸۴ هزار نفر سال ۲۰۱۶ نشان دهنده تغییر چشمگیری است.

در هر حال کسب و کار کوچک مردمی که شامل اجاره تختخواب با صبحانه در خانه‌های مردم است، با تغییر قوانین در دوران ترامپ کاهش یافته است.

(منبع: خبرگزاری مهر)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!