سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رویترز: آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های مالی برای ضربه زدن به درآمد نفتی ونزوئلا است

تهران-ایرنا- براساس اعلام یک مقام ارشد کاخ سفید و یک مشاور آگاه در آمریکا مربوط به امور ونزوئلا، واشنگتن در حال بررسی اعمال تحریم های مالی علیه ونزوئلا است که براساس آن پرداخت پول نفت ونزوئلا از طریق دلار متوقف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: این اقدام می تواند به شدت در صادرات نفت خام ونزوئلا محدودیت ایجاد کند. دو منبع آمریکایی اعلام کردند که تحت این تحریم ها شرکت دولتی نفتی ونزوئلا از انجام تبادلات نفتی با ارز آمریکا( دلار) منع می شود.
براساس اعلام مقامات آگاه در کاخ سفید، هدف واشنگتن اعمال فشار به دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزئلا در کنار گذاشتن طرح تشکیل مجلس موسسان با هدف تثبیت جایگاه وی است.
دولت آمریکا در حالی به دنبال اعمال این تحریم ها علیه ونزوئلا است که دولت مادورو با چالش های جدی سیاسی و اقتصادی به دنبال کمبود مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار بالا روبرو بوده است.
این مقامات تاکید کرده اند که این تدابیر در مورد تبادلات مالی به دولت ترامپ این قدرت را می دهد تا هر شرکت یا بانک آمریکایی را که تبادلاتش را با شرکت نفتی دولتی ونزوئلا با دلار انجام می دهد، تهدید به تنبیه کند.
یک مقام ارشد کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، گفت که این تدابیر مالی بارها در مذاکرات اخیر در مورد گزینه ها علیه دولت مادورو مطرح شده است.
مقامات آمریکایی اعلام کردند واشنگتن همچنین در حال مذاکره برای اعمال ممنوعیت واردات نفت آمریکا از ونزوئلا است. اما تصمیم نهایی در این راستا هنوز اتخاذ نشده است.
تاثیر تحریم ها علیه شرکت دولتی نفتی ونزوئلا، موجی را در سراسر بازارهای نفتی ایجاد خواهد کرد و خریداران نفتی را به تامین نفت خود به جای ونزوئلا از گزینه های دیگر وادار می کند. در همین راستا مشاوران سیاستگذاری های دولت آمریکا اعلام کردند که واشنگتن ممکن است از نفت خام 'ذخایر نفتی راهبردی' خود برای فروکش کردن تاثیر کمبود کوتاه مدت تامین نفت به دنبال اعمال این تحریم ها علیه ونزوئلا استفاده کند.
کاخ سفید اخیرا اعلام کرد که دولت ترامپ ممکن است تا 30 ژوئیه (8 مرداد) آنچه را که اقدامات اقتصادی فوری و قوی علیه کاراکاس خوانده است، اعمال کند.
براساس اعلام دو منبع آمریکایی، دیگر گزینه ها تحت تدابیر جدید آمریکا علیه ونزوئلا قرار دادن نام مقامات و مسئولان اجرایی شرکت دولتی نفتی ونزوئلا در لیست تحریم ها خواهد بود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!