سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ترامپ حکم نخستین تحریم اقتصادی علیه ونزوئلا را امضا کرد

نیویورک -ایرنا- کاخ سفید آمریکا اعلام کرد که ترامپ درپی تهدید های اخیر خود سرانجام با صدور یک فرمان ویژه ریاست جمهوری دولت ونزوئلا را یک دولت دیکتاتوری خوانده و این کشور را برای نخستین بار مورد تحریم اقتصادی قرار داده است.

سخنگوی کاخ سفید آمریکا روز جمعه با قرائت بیانیه ای از قول رییس جمهوری این کشور نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا را دیکتاتوری خواند که مردم کشورش را از غذا و دارو محروم کرده و رهبران گروه های مخالفی را که بطور دموکراتیک در این کشور انتخاب شده اند به زندان انداخته است.
ترامپ در این بیانیه گفته است که به همین خاطر از این پس به موسسات مالی کشورش اجازه نخواهد تا درمبادلات مالی با این کشور شرکت کنند و مصمم است از دسترسی مادورو به بازار هایی که از آن ها برای تقویت دولت و دستگاه های امنیتی خود درسرکوب مردم این کشور استفاده می کند جلوگیری نماید.
درحالی که رییس جمهوری آمریکا با این اقدام خود به تشنج بیشتر در روابط میان کشورش و ونزوئلا و وخامت بیشتر بحران اقتصادی در کشورهای آمریکای جنوبی دامن می زند در این بیانیه مدعی شده است که 'سو مدیریت اقتصادی مادور' و'غارت گسترده دارایی های ملی' این کشور را به سراشیبی ورشکستگی کشانده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!