جمعه, ۲۶ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
درخواست گوایدو از آمریکا برای اعمال فشار علیه روسیه

سرکرده کودتاگران ونزوئلا از آمریکا و دیگر کشور‌ها خواستار اعمال فشار علیه روسیه به دلیل حمایت از دولت قانونی این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «خوان گوایدو»، سرکرده کودتاگران ونزوئلا از آمریکا و دیگر کشور‌ها خواستار اعمال فشار علیه روسیه به دلیل حمایت از «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، شده است.

«کارلوس وِکیو»، نماینده گوایدو در واشنگتن امروز جمعه ضمن اعلام این خبر افزود: نقش روسیه در حمایت اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی از مادورو موجب نگرانی است.

نماینده گوایدو در جمع خبرنگاران گفت: من از جامعه بین‌المللی می‌خواهم تا روسیه را به دلیل آنچه که در ونزوئلا انجام می‌دهد، پاسخگو کنند.

 

در ماه فوریه ۲۰۱۹، روسیه اولین محموله کمک‌های بشردوستانه خود را از طریق سازمان بهداشت جهانی به ونزوئلا تحویل داد. دومین محموله کمک بشردوستانه روسیه در اواسط آوریل به این کشور ارسال شد. در ژوئن ۲۰۱۹ نیز مدیر بخش آمریکای لاتین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو برای ارائه کمک‌های بشردوستانه جدید به ونزوئلا با سازمان ملل همکاری می‌کند.

اوضاع در ونزوئلا پس از آنکه خوان گوایدو، سردسته کودتاگران این کشور، در ۲۳ ژانویه سال گذشته خود را رئیس‌جمهور اعلام کرد، متشنج شده است. آمریکا گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت به رسمیت شناخت و پس از آن همه اعضای گروه لیما به جز مکزیک، سازمان کشور‌های آمریکایی و بیشتر کشور‌های اتحادیه اروپا نیز گوایدو را به رسمیت شناختند. مادورو این اقدام را نوعی تلاش برای کودتا توصیف کرده و روابط دیپلماتیک با واشنگتن را قطع کرده است.

مداخله آمریکا و کشورهای اروپایی در ونزوئلا پس از این اقدام گوایدو شدت یافت و واشنگتن در طول این مدت  تلاش بسیاری برای کودتا در این کشور کرد اما در نهایت این تلاش‌ها ناکام ماند.

 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!