جمعه, ۲۶ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کرونا، محور نشست وزیران بهداشت آمریکای لاتین

مقام‌ها و وزیران بهداشت کشورهای آمریکای جنوبی در نشستی، تازه‌ترین تدابیر مقابله با کرونا را بررسی می‌کنند.  

تهران - ایرنا به گزارش نشریه لا ترسرا، « تئودورو ریبرا » وزیر امور خارجه شیلی دیروز(یکشنبه ۱۱ اسفندماه) از برگزاری نشستی با حضور وزیران بهداشت و سایر مسئولان مربوطه کشورهای عضو «انجمن توسعه آمریکای جنوبی» خبر داد و اعلام کرد، این نشست با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا که مواردی از ابتلا به آن تاکنون در کشورهای برزیل، مکزیک و اکوادور گزارش شده، هفته آینده به صورت حضوری یا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه شیلی بدون اشاره به محل احتمالی نشست یاد شده، هدف از برگزاری آن را تبادل تجربه‌ها در مهار این بیماری و سپس درمان بیماران اعلام کرد و گفت: ما امیدواریم این جلسه نتیجه‌بخش باشد؛ زیرا کرونا تاکنون به برخی کشورهای آمریکای لاتین رسیده است و می‌دانیم دیر یا زود این بیماری به شیلی نیز خواهد رسید.

وی همچنین موضوع کرونا را تهدیدی جهانی دانست که لزوم همکاری و هماهنگی گسترده کشورها برای مقابله با آن احساس می‌شود.
« سباستین پینیرا » رئیس جمهوری شیلی نیز شنبه(10 اسفندماه) در توئیترش نوشت: شیلی همه اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله موفقیت‌آمیز با این تهدید جدی به کاربسته است.
از جمله اقدامات شیلی برای مقابله با شیوع کرونا، نظارت دقیق و اجرای پروتکل‌ها و اقدامات امنیتی در فرودگاه‌های کشور برای کنترل مسافران بوده، ضمن اینکه وزیر بهداشت نیز فهرستی از بیمارستان‌های در نظر گرفته شده برای پذیرش بیماران مشکوک به ویروس کرونا را ارائه داده است.   

هرچند ابتلا به کرونا در همه کشورهای آمریکای لاتین گزارش نشده است اما این ویروس از اواخر هفته گذشته نخستین‌بار از برزیل وارد این منطقه شد.
در حالی که شمار مبتلایان در کشورهای دیگر در حال افزایش است امروز کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد، ۲۰۲ نفر دیگر در این کشور به کرونا آلوده شده‌اند که ۱۹۶ نفر آن مربوط به کانون شیوع در ووهان بوده و در دیگر مناطق فقط ۶ مورد ثبت شده است.
با مرگ ۴۲ نفر دیگر، شمار جان‌باختگان در چین به ۲ هزار و ۹۱۲ نفر و در جهان به ۳ هزار و ۴۴ نفر رسیده است. از میان ۸۹ هزار و یک مورد ابتلا به کرونا، ۸۰ هزار و ۲۶ نفر در چین هستند. ضمن آنکه ۴۴ هزار و ۸۹۲ نفر از آنها درمان شده‌اند. 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!